Se estimează că în anul 2025 vor fi condiţii dificile de navigaţie pe Dunăre din cauza prognozelor hidrologice nefavorabile. Debitul prognozat al Dunării pentru luna martie 2025 este de aproximativ 3.800 mc/sec, adică la jumătate faţă de valoarea medie multianuală de 7.900 mc/sec. Cu toate acestea, Dunărea este principala „poartă“ către pieţele internaţionale pentru exportul de cereale. Autorităţile române anunţă că fac investiţii pentru a întreţine condiţiile minime de navigaţie, iar alternativele de transport sunt mereu luate în considerare. Totuşi, o reducere a dependenţei de Dunăre în următorii 10-20 de ani nu este luată în calcul, având în vedere că transportul pe căi navigabile este eficient pentru mărfurile vrac, cum sunt cerealele. În plus, peste 40% din transporturile pe apă din 2024 au fost de produse agricole, conform unui răspuns al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii la solicitarea ZF.
„Transporturile pe Dunăre au existat şi vor exista şi în continuare (în următorii 10-20 de ani – n. red.). România deţine una dintre cele mai mari flote de transport de pe Dunăre, iar dezvoltarea transportului pe căile navigabile interioare este o prioritate pentru Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii. Pentru perioada 2020 - 2030 investiţiile vor fi realizate conform Programului investiţional pentru Dezvoltarea Infrastructurii de Transport, aprobat prin HG nr. 1312/2021“, au răspuns reprezentanţii instituţiei la solicitarea ZF.