Companii

Dunărea va rămâne „autostrada“ cerealelor şi în următorii 20 de ani. Peste 40% din transporturile pe apă au fost de produse agricole în 2024, iar dependenţa nu va scădea

Dunărea va rămâne „autostrada“ cerealelor şi în...

Autor: Florentina Niţu

12.04.2025, 14:31 2675

CLICK AICI PENTRU INFOGRAFICUL CARE ÎNSOȚEȘTE ACEST ARTICOL, DISPONIBIL EXCLUSIV PE ZF CORPORATE

Se estimează că în anul 2025 vor fi condiţii dificile de navigaţie pe Dunăre din cauza prognozelor hidrologice nefavorabile. Debitul prognozat al Dunării pentru luna martie 2025 este de aproximativ 3.800 mc/sec, adică la jumă­tate faţă de valoarea medie multianuală de 7.900 mc/sec. Cu toate acestea, Dunărea este principala „poartă“ către pieţele internaţionale pentru exportul de cereale. Autori­tă­ţile române anunţă că fac investiţii pentru a întreţine condiţiile minime de navi­gaţie, iar alternativele de transport sunt mereu luate în considerare. Totuşi, o reducere a dependenţei de Dunăre în următorii 10-20 de ani nu este luată în calcul, având în vedere că tran­sportul pe căi navigabile este eficient pentru mărfurile vrac, cum sunt cerealele. În plus, peste 40% din trans­porturile pe apă din 2024 au fost de produse agricole, conform unui răspuns al Ministerului Transportu­rilor şi Infrastructurii la solicitarea ZF.

„Transporturile pe Dunăre au existat şi vor exista şi în continuare (în ur­mă­torii 10-20 de ani – n. red.). România deţine una dintre cele mai mari flote de transport de pe Dunăre, iar dezvoltarea transportului pe căile navigabile interioare este o prioritate pentru Ministerul Transporturilor şi Infra­struc­turii. Pentru perioada 2020 - 2030 investiţiile vor fi realizate con­form Programului investiţional pentru Dezvoltarea Infrastructurii de Transport, aprobat prin HG nr. 1312/2021“, au răspuns reprezentanţii instituţiei la solicitarea ZF.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro