Companii

După Afaceri, revista de lifestyle a ZF. Bagheta franţuzească, preluată de brutăriile artizanale din Capitală

După Afaceri, revista de lifestyle a ZF. Bagheta franţuzească, preluată de brutăriile artizanale din Capitală

Autor: Alina-Elena Vasiliu

09.06.2021, 18:15 85

♦ Zilnic, în Franţa, se consumă 30 de milioane de baghete, iar guvernul francez a emis un act normativ care reglementează denumirea de „baguette de tradition“, ceea ce presupune că trebuie să fie produsă la locul vânzării, în aceeaşi zi, niciodată congelată.

Câteva zeci de mii de brutari din Franţa au pus piciorul în prag la începutul acestui an, supăraţi că celebra baghetă franţuzească, una din nestematele gastronomiei din Hexagon, îşi pierde treptat din popularitate, fiind înlocuită de sortimentele industriale de pâine din supermarketuri. Soluţia lor a fost introducerea baghetei în patrimoniul UNESCO, pentru a o salva de la pierzanie, scrie revista lunară de lifestyle de lux După Afaceri Premium.

„Gustul neutru pe care îl are permite toate aso­cierile culinare, este un companion versa­til, care face faţă cu brio tuturor încercărilor. Forma şi gramajul o fac ideală pentru o masă în doi sau în trei. Se comportă bine la toaster a doua zi la micul dejun, deci nu ne facem griji dacă nu o mâncăm pe toa­tă odată“, spune Irina Stăncescu, cofondatoare a brutăriilor artizanale Pain Plaisir din Bucureşti, un business „copt în inima oraşului“ din 2012.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO