Companii

După Afaceri, suplimentul de lifestyle al ZF: Un inginer şi un avocat fac afaceri de 34.000 de euro cu un atelier de curele în Sibiu. O curea cu cataramă simplă costă 130 de lei, iar una cu ornament din lemn ajunge la 170 de lei

După Afaceri, suplimentul de lifestyle al ZF: Un inginer şi un avocat fac afaceri de 34.000 de euro cu un atelier de curele în Sibiu. O curea cu cataramă simplă costă 130 de lei, iar una cu ornament din lemn ajunge la 170 de lei

Autor: Alina-Elena Vasiliu

06.07.2021, 17:15 214

♦ O curea cu cataramă simplă costă 130 de lei, iar una cu ornament din lemn ajunge la 170 de lei.

Andrei Cristea este inginer şi locuieşte în Sibiu. Tudor Ciambur este avocat specializat în drept imobiliar, asociat la o casă de avocatură din Bucureşti, unde este stabilit. Sunt prieteni de peste 15 ani, foşti colegi de liceu şi actuali asociaţi în Belt Concept, un brand de curele modelate într-un atelier din Sibiu, scrie revista lunară de la lifestyle de lux După Afaceri Premium.

Până acum, Andrei Cristea şi Tudor Ciambur au alocat 8.000 de euro din fonduri proprii, într-o primă fază, la momentul lansării afacerii, în 2018, pentru ca ulterior să mai investească 42.000 de euro printr-o finanţare StartUp Nation. Alte 16.000 de euro s-au mai adăugat în ultimii doi ani pentru dezvoltare.

„Cifra de afaceri în 2020 a fost de aproxi­mativ 34.000 de euro, cu doi an­gajaţi, operatori în atelierul din Sibiu. Rezultatele nu sunt ideale, însă a fost un an dificil, marcat de izbucnirea pandemiei, care, din nefericire, ne-a prins într-un moment de plină expansiune, fiind nevoiţi să anulăm toate proiectele şi planurile noastre pentru 2020“, spune Tudor Ciambur.

Curelele concepute de cei doi antreprenori nu au sistemul clasic de prindere, cu catarame cu ac, ci unul pe bază de lemn. După mai multe luni de cercetări, căutări de materiale, furnizori, schiţe, teste şi vizite în mai multe fabrici din România, ei au găsit formula perfectă pentru curelele pe care le produc în Sibiu. Elementele detaşabile şi interschimbabile, ornamentele din lemn şi modelele personalizate sunt „ingredientele“ principale.

„Curelele şi cataramele sunt detaşabile şi interschimbabile, astfel încât clientul îşi poate configura propriul model, după bunul său plac. Elementele pot fi achiziţionate separat, astfel că, de exemplu, se poate opta pentru două curele şi patru catarame, caz în care vor fi disponibile opt combinaţii, mai exact opt curele.“

Sunt şapte esenţe de lemn din care clientul poate alege pentru a fi inclus pe catarame: carpen, abanos, fag, zebrano, nuc american şi chakte kok, acesta din urmă fiind un lemn exotic de culoare roşie, numit şi read heart sau manglitto, întâlnit cu precădere în pădurile din peninsula Yucatan din Mexic ori din Panama. Cataramele se pot personaliza prin gravarea unor texte, a unor simboluri sau imagini. Modele noi de curele sunt în plan pentru 2021.

Până la deschiderea magazinului fizic, Belt este prezent în mediul online, dar şi în câteva librării ale reţelelor Cărtureşti şi Diverta. Pentru a ajunge unde sunt acum, Andrei Cristea şi Tudor Ciambur au alocat 8.000 de euro din fonduri proprii, într-o primă fază, la momentul lansării afacerii, în 2018, pentru ca ulterior să mai investească 42.000 de euro printr-o finanţare StartUp Nation. Alte 16.000 de euro s-au mai adăugat în ultimii doi ani pentru dezvoltare.

O curea cu cataramă simplă costă 130 de lei, iar una cu ornament din lemn ajunge la 170 de lei. Cine sunt purtătorii? Datele statistice arată că cei mai mulţi clienţi ai Belt Concept sunt tineri cu vârste între 23 şi 38 de ani. Deşi cureaua este un accesoriu unisex, cei doi fondatori spun că piesele lor se pretează mai degrabă bărbaţilor, având în vedere designul cataramelor şi ornamentele din lemn.

 

Puteţi citi povestea integrală a brandului de curele Belt Concept, produse în Sibiu, în ediţia din iunie a revistei După Afaceri Premium.

 
 
AFACERI DE LA ZERO