♦ Marriott şi Radisson sunt două dintre grupurile internaţionale care au declarat că se uită la o expansiune în oraşele mai mici ale ţării după ce şi-au consolidat poziţia în Bucureşti, principala lor poartă de intrare în ţară.
Bucureştiul a fost şi încă este, pe alocuri, principala poartă de intrare a marilor branduri hoteliere internaţionale în România. Cele care au intrat cu ani în urmă şi-au consolidat poziţia din Capitală şi se uită la noi oportunităţi în afara Bucureştiului, în oraşe mai mici din ţară, în contextul în care piaţa hotelieră din România a crescut, iar potenţial de creştere există.
Tot mai multe branduri hoteliere de nivel internaţional au început să apară şi în oraşe mai mici ale ţării, unde nu există neapărat o activitate turistică intensă. După ce brandurile au început să se extindă şi în restul ţării, acest lucru arată că piaţa hotelieră începe să se dezvolte la nivelul întregii ţări şi nu va mai gravita doar în jurul Bucureştiului, care, actualmente, are cea mai dezvoltată infrastructură hotelieră.