Companii
După energie şi maşini vine vremea mâncării verzi: Produsele alternative la carne, lactate sau peşte vor reprezenta o piaţă de 2-3 miliarde de lei anual până în 2035
Românii vor ajunge să cheltuiască 2-3 mld. lei anual pe produse alternative la carne sau lactate până în 2035, mergând astfel în trend cu piaţa mondială, arată estimările făcute de ZF pe baza datelor din piaţă şi un studiu al companiei de strategie Boston Consulting Group (BCG) şi Blue Horizon Corporation.
„Urmează să vedem o revoluţie pe segmentul produselor pe bază de plante. Studiile actuale arată că până în 2050 circa 30% din proteina necesară va lipsi, iar toată zona aceasta va fi acoperită de produse pe bază de plante“, spune Raul Ciurtin, proprietarul producătorului de conserve Prefera Foods. În 2021, compania românească a lansat şi o serie de produse alternative la peşte, anticipând această revoluţie.
Piaţa proteinelor alternative se află pe un trend ascendent de câţiva ani, dar avântul va accelera în următoarea perioadă în întreaga lume, mai ales pe pieţele din SUA şi Europa, deci inclusiv România.
Unul dintre marii jucători din industria FMCG de la nivel mondial, Nestle, a făcut la rândul său paşi în această direcţie, ba mai mult decât atât a adus produse vegetale în România.
Leszek Wacirz, country manager Nestle România, spunea anul trecut că portofoliul companiei cuprinde pe lângă cafea, dulciuri şi hrană pentru animale şi burgeri vegetarieni, compania aducând pe plan local brandul Garden Gourmet. În domeniu însă, pe lângă marii jucători, există multă afaceri la început de drum care mizează pe proteinele alternative pentru că văd o nişă în plin avânt.
Şi retailerii au lansat propriile lor produse în acest segment, anticipând o creştere a cererii.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
-
ZF/PwC La cafea cu Mihai Bordeanu, Dacia: Cariera mea este un paradox, dar în primul rând am avut multă şansă. Acum sunt copilul şi beneficiarul planului de reorganizare al grupului Renault
-
Dezastru: în ultimii cinci am dat 30 mld. lei pe 180 de kilometri de autostradă, în timp ce în cei cinci ani anteriori am făcut tot 180 de kilometri, dar cu 12 mld. lei
-
Bursă. Mai vinde statul din Hidroelectrica? Karoly Borbely, CEO al Hidroelectrica: Ar fi un pas firesc pentru bursă
-
Familia austriacă Julius Meinl intră pe piaţa hotelieră românească prin achiziţia hotelului Ambasador din Bucureşti
-
Octavian Radu a ieşit din Vinexpert, cedând afacerea de distribuţie de vinuri proprietarului Crush Distribution din Cluj
-
Conferinţa ZF Logistică, transporturi & automotive 2024. Avem nevoie de Schengen pentru a accelera creşterea economică. Din 2012 România a pierdut aproape 20 mld. euro din cauza menţinerii în afara spaţiului
-
ZF Investiţi în România! Programul Tranziţie Justă pentru IMM-uri: proiectele depuse până la începutul lunii aprilie acopereau 85% din buget în Dolj, 75% în Prahova, 36% în Galaţi, 35% în Mureş, 25% în Hunedoara şi 19% în Valea Jiului
-
Deficitul agroalimentar a crescut de trei ori în ultimul deceniu şi a ajuns la 6,3 miliarde de euro în 2023. ZF a analizat importurile şi exporturile în 15 categorii de produse agroalimentare, iar primele trei sectoare ca nivel al deficitului sunt carnea, fructele şi categoria de lactate, ouă şi miere
-
ZF Deschiderea de astăzi la Bursă. Răzvan Paşol, CEO al Patria AM: În lipsa unor ştiri negative, avem estimări bune pentru piaţa de capital anul acesta. Scăderea inflaţiei şi a dobânzilor va urma însă o tendinţă mai puţin liniştită
-
Afaceri de la Zero. Ruxandra Mercea, Florina Popîrţac şi Raluca Manole, trei antreprenoare din Cluj-Napoca, au dezvoltat Spark Generation, o platformă de educaţie online care a strâns 9.000 de elevi din 25 de ţări
-
ZF Agropower. George Bădescu, director executiv, AMRCR: Există premise şi tendinţe de creştere a producţiei interne de alimente. Stabilirea unor priorităţi de producţie într-un mediu foarte concurenţial ar ajuta sectorul
-
ZF/Libra Internet Bank Profesii liberale. Farmacia are nevoie de vizibilitate pentru a creşte. Dumitru Lupuleasa, preşedintele Colegiului Farmaciştilor din România: Dacă ai un vad bun, lângă cabinete medicale, lângă o piaţă, farmacia va funcţiona
-
Schimbări în piaţa fast-food: Ce se întâmplă cu restaurantele KFC, Pizza Hut şi Taco Bell din România
-
Prognozele actualizate pentru economia României în 2024: Instituţiile internaţionale văd creşteri mai mari de 3%, analiştii locali sunt mai pesimişti
-
ANALIZĂ ZF. Rezidenţialul a scăzut cu 41% în primele două luni. „Sunt mai multe cauze: blocajul autorizaţiilor, prudenţa dezvoltatorilor, costurile ridicate, finanţarea, creşterea TVA“