Companii
După energie şi maşini vine vremea mâncării verzi: Produsele alternative la carne, lactate sau peşte vor reprezenta o piaţă de 2-3 miliarde de lei anual până în 2035
Românii vor ajunge să cheltuiască 2-3 mld. lei anual pe produse alternative la carne sau lactate până în 2035, mergând astfel în trend cu piaţa mondială, arată estimările făcute de ZF pe baza datelor din piaţă şi un studiu al companiei de strategie Boston Consulting Group (BCG) şi Blue Horizon Corporation.
„Urmează să vedem o revoluţie pe segmentul produselor pe bază de plante. Studiile actuale arată că până în 2050 circa 30% din proteina necesară va lipsi, iar toată zona aceasta va fi acoperită de produse pe bază de plante“, spune Raul Ciurtin, proprietarul producătorului de conserve Prefera Foods. În 2021, compania românească a lansat şi o serie de produse alternative la peşte, anticipând această revoluţie.
Piaţa proteinelor alternative se află pe un trend ascendent de câţiva ani, dar avântul va accelera în următoarea perioadă în întreaga lume, mai ales pe pieţele din SUA şi Europa, deci inclusiv România.
Unul dintre marii jucători din industria FMCG de la nivel mondial, Nestle, a făcut la rândul său paşi în această direcţie, ba mai mult decât atât a adus produse vegetale în România.
Leszek Wacirz, country manager Nestle România, spunea anul trecut că portofoliul companiei cuprinde pe lângă cafea, dulciuri şi hrană pentru animale şi burgeri vegetarieni, compania aducând pe plan local brandul Garden Gourmet. În domeniu însă, pe lângă marii jucători, există multă afaceri la început de drum care mizează pe proteinele alternative pentru că văd o nişă în plin avânt.
Şi retailerii au lansat propriile lor produse în acest segment, anticipând o creştere a cererii.
-
O parte din noua recoltă de cereale va ajunge peste o lună în port, timp în care va veni şi marfa din Ucraina
-
Bucureştiul ar putea fi primul oraş din România care va avea un hotel sub brandul Kempinski
-
La ce bănci au depozite fondurile de pensii private Pilon II
-
ZF Agropower. Soţii Pană-Dinică s-au mutat din Piteşti în localitatea Cerna Vaideeni din judeţul Vâlcea, într-o casă moştenită pe care a transformat-o în spaţiu de cazare pentru turişti
-
Un salariu pe zi. Un dezvoltator SQL câştigă, în medie, 1.900 de euro net pe lună. Ana Vişian, BestJobs: Companiile care recrutează în acest moment pentru astfel de poziţii caută specialişti în Timişoara şi Bucureşti, iar jobul permite desfăşurarea activităţii de la distanţă
-
Automobile Dacia vede luminiţa de la capătul pandemiei: cifra de afaceri a urcat cu 17,2%, ajungând la 21,4 miliarde de lei, iar profitul a urcat cu 67%
-
ZF Private Health. Alina Tarcan, directorul Campusului Medical al reţelei Regina Maria Iaşi: Dezvoltarea noastră se va baza pe creştere organică şi atragerea altor furnizori de servicii medicale
-
Lecţii de Business. Eliodor Apostolescu, pufuleţii Gusto: Cine şi-ar fi imaginat că dacă lumea nu mai pleacă în concedii cu avionul creşte preţul pufuleţilor?
-
ZF Investiţi în România! Un proiect ZF şi CEC Bank. Valeriu Velciu, Electrotel: În criză trebuie să investeşti dacă vrei să supravieţuieşti. Noi avem contracte inclusiv cu firmele concurente
-
Lecţii de Business. Eliodor Apostolescu, pufuleţii Gusto: Cine şi-ar fi imaginat că dacă lumea nu mai pleacă în concedii cu avionul creşte preţul pufuleţilor? Luăm decizii din oră în oră, suntem într-o celulă de criză permanentă
-
Afaceri de la zero. Mihai şi Maria Pajereanu au adus în România brandul Coffee Dive şi plănuiesc anul acesta extinderea cu încă trei cafenele
-
Bulgaria, cea mai săracă economie din UE dar cu ambiţii de ţară euro, are printre cele mai puternice creşteri de preţuri din regiune. Guvernul aruncă în lupta cu inflaţia armament greu în care dominante sunt reducerile şi scutirile de taxe