Companii

După energie şi maşini vine vremea mâncării verzi: Produsele alternative la carne, lactate sau peşte vor reprezenta o piaţă de 2-3 miliarde de lei anual până în 2035

După energie şi maşini vine vremea mâncării verzi: Produsele alternative la carne, lactate sau peşte vor reprezenta o piaţă de 2-3 miliarde de lei anual până în 2035

Autor: Cristina Roşca

14.07.2021, 07:50 244
Românii vor ajunge să cheltuiască 2-3 mld. lei anual pe produse alter­na­tive la carne sau lactate până în 2035, mer­gând astfel în trend cu piaţa mon­dia­lă, arată estimările făcute de ZF pe baza da­te­lor din piaţă şi un studiu al com­­­pa­ni­ei de strategie Boston Con­sul­­ting Group (BCG) şi Blue Horizon Corpo­ration. „Urmează să vedem o revo­luţie pe segmentul produselor pe bază de plante. Studiile actuale arată că pâ­nă în 2050 circa 30% din proteina necesară va lipsi, iar toată zona aceasta va fi acoperită de produse pe bază de plan­te“, spune Raul Ciurtin, pro­prietarul producă­torului de conserve Prefera Foods. În 2021, compania românească a lansat şi o serie de pro­duse alternative la peşte, anticipând această revoluţie. Piaţa proteinelor alternative se află pe un trend ascendent de câţiva ani, dar avântul va accelera în următoarea perioadă în întreaga lume, mai ales pe pieţele din SUA şi Europa, deci inclusiv România. Unul dintre marii jucători din industria FMCG de la nivel mondial, Nestle, a făcut la rândul său paşi în această direcţie, ba mai mult decât atât a adus produse vegetale în România. Leszek Wacirz, country manager Nestle România, spunea anul trecut că portofoliul companiei cuprinde pe lângă cafea, dulciuri şi hrană pentru animale şi burgeri vegetarieni, compania aducând pe plan local brandul Garden Gourmet. În domeniu însă, pe lângă marii jucători, există multă afaceri la început de drum care mizează pe proteinele alternative pentru că văd o nişă în plin avânt. Şi retailerii au lansat propriile lor produse în acest segment, anticipând o creştere a cererii.
Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO