Companii

Dupa Kraft, si Tchibo intra pe piata cafenelelor

13.03.2008, 21:47 189

Compania Tchibo, cel mai mare producator de cafea din Germania, a anuntat ca isi va concentra investitiile in Europa de Est, urmand sa isi extinda lantul de cafenele atat in Romania, cat si in Polonia, Cehia, Ungaria sau Turcia.
"Ne vom concentra atentia pe extinderea in Europa de Est. Este clar ca nu vom mai face investitii mari in Marea Britanie. Resursele noastre pentru investitii sunt limitate, iar principalul obiectiv va fi estul Europei", a declarat Klaus Peter Nebel, purtatorul de cuvant al companiei, citat de Reuters. In Marea Britanie, Tchibo detine o retea de aproximativ 70 de cafenele, iar in Germania, Austria si Elvetia numarul acestora ajunge la 1.200 de unitati.
Daca pe piata cafelei Tchibo Romania are ca principali concurenti companii precum Strauss, Cafea Fortuna sau Nestle, intrarea pe piata din Romania cu un lant de cafenele, plaseaza compania alaturi de nume mari ai acestui segment, cum ar fi Starbucks, Gloria Jeans Coffees, Turabo sau Costa Cafe, care ridica piata cafenelelor la peste 100 de milioane de euro anual.
Piata cafelei a crescut in 2007 cu 16% comparativ cu anul precedent, atingand o valoare de peste 230 de milioane de euro. Tchibo urmeaza
exemplul unui alt producator de cafea si ciocolata, Kraft Foods care a patruns recent pe piata locala a cafenelelor, deschizand doua unitati sub brandul Jacobs, in Bucuresti Mall si in Plaza Romania din Capitala. Cu afaceri estimate la 150 de milioane de euro anul trecut, Kraft Foods Romania a preluat locatiile fostelor cafenele Nescafe, dupa ce compania a incheiat un parteneriat cu Amireh Mahmoud, proprietarul acestora.
Pentru anul viitor compania vizeaza deschiderea altor cafenele nu numai in Bucuresti, ci si in orasele mari, unde piata nu este atat de dezvoltata, astfel incat pana in 2009 sa ajunga pana la noua unitati.
Jucatorii de pe piata cafenelelor sustin ca patrunderea jucatorilor internationali nu este suficienta si ca mai sunt in continuare zone neexploatate. Anul trecut, in Bucuresti de exemplu, erau mai putin de 500 de cafenele, in conditiile in care in Praga numarul lor depaseste 1.000 de locatii, iar capitale precum Paris sau Londra au peste 3.000 de cafenele.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO