Raluca Apăvăloae, o absolventă a facultăţii de litere, a lucrat mai mult de şapte ani în companii multinaţionale cu activităţi în transport şi logistică, dar în 2011 a decis să lase mediul privat pentru un business propriu în zona educaţiei – un club care oferă cursuri de limba engleză atât pentru copii, cât şi pentru adulţi.
În primii trei ani de activitate a investit circa 10.000 de euro pe an pentru a dezvolta franciza Mortimer English Club adusă de pe piaţa germană, iar în prezent se apropie de 100 de cursanţi în sediul din zona Cotroceni din Capitală.
„Am absolvit Facultatea de litere, Secţia română-engleză şi chiar dacă am lucrat peste şapte ani în multinaţionale, am predat ocazional şi lecţii de engleză în particular. Dar am devenit şi mai interesată de domeniul educaţional şi metodele de predare începând cu anul 2010, când am devenit mamă. Analizând piaţa pe acest segment, în 2011 am decis să încep colaborarea cu Mortimer English Club, factorul decisiv fiind metoda unică de predare prin joc şi amuzament, fără nicio presiune“, explică Raluca Apăvăloae.
Mortimer English Club are patru oameni în echipă, care se ocupă, în general, de grupe de copii cu vârste cuprinse între doi şi 14 ani, care învaţă engleza în principal prin joc şi activităţi interactive. Clubul oferă însă şi cursuri de limba engleză pentru zona corporate, angajaţi din multinaţionale. Cursanţii sunt împărţiţi pe grupe de vârstă, cu module şi tematici adaptate fiecărui nivel.
„În primii trei ani, am investit aproximativ 10.000 de euro pe an pentru crearea şi promovarea imaginii de brand în Bucureşti şi pentru a creşte numărul de clienţi. Atunci când faci o schimbare majoră în carieră, perioada de început este extrem de solicitantă, în special în ceea ce priveşte atragerea primilor clienţi şi convingerea lor de serviciile pe care le oferi.“
Raluca Apăvăloae spune că în aceşti patru ani au fost momente când s-a lovit de birocraţia din sistemul administraţiei de stat, că au fost nevoiţi să schimbe mentalităţi, dar s-au ţinut de planul de business şi au reuşit să crească în fiecare an.
„Activăm pe o piaţă diversă şi competiţia e strânsă, ţinând cont atât de piaţa neagră, cât şi de companiile puternice din domeniu. Am început de la zero cursanţi şi am ajuns la aproape 100. Ne dorim să depăşim numărul de 100 de studenţi activi în 2015.“
Pe termen scurt, tânăra antreprenoare şi-a propus să deschidă cel de-al doilea centru Mortimer English Club în Bucureşti şi speră ca în următorii trei-cinci ani clubul de engleză pe care îl conduce să devină mai cunoscut.
Până în prezent, Mortimer English Club a reuşit să strângă în Bucureşti venituri de aproape 65.000 de euro, iar antreprenoarea estimează o creştere a businessului în continuare.