Companii

Duster se vinde pe Coasta de Azur fara sa fie in showroom

Duster se vinde pe Coasta de Azur fara sa fie in showroom
28.03.2010, 23:13 91

Trei posibili clienti pentru achizitia unui automobil nou ieseaujoi la orele pranzului dintr-un "Dacia corner" al concesionaruluiRenault din orasul francez Frejus, situat la egala distanta intreCannes si Saint-Tropez, pe Coasta de Azur, cea mai scumpa regiune aFrantei.

In maini clientii aveau cateva pliante Dacia, iar dinconversatie se distingea faptul ca discutau despre Duster, cel maiieftin SUV disponibil pe piata auto europeana. Dacia estecomercializata in Franta in principal prin intermediul retelei dedealeri Renault, unde au fost amenajate zone dedicate marcii autolocale. Potrivit strategiei pentru perioada urmatoare, producatorulauto intentioneaza sa dezvolte o retea de dealeri monomarcaprin intermediul celor 100 de showroomuri care distribuie dejaDacia in Franta.

In Frejus, oras cu circa 53.000 de locuitori, zona dedicataDacia in cadrul concesiunii Renault ocupa aproximativ 20% dinshowroom, iar cele cateva modele Sandero, Logan si Logan MCV suntseparate prin pereti despartitori mobili de zona de prezentare amodelelor Renault.

"Avem cerere buna pentru Dacia, chiar mai buna decat neasteptam, de aceea ne gandim sa construim un showroom independentpentru Dacia. Nu stim cand il vom construi, dar va fi la distantaegala intre Frejus si alte doua orase vecine unde avem showroom-uriRenault, pentru a atrage si clientii vecini", a declarat Jean MarcJaume, consilier vanzari Renault Frejus.

Pana la constructia unei concesiuni Dacia independente modelelesunt expuse si pe platforma exterioara, intr-o portiune amenajatapentru vehiculele utilitare, cu diferite versiuni de caroserie.

Printre Logan, Logan MCV sau Sandero, modelul cu cea mai marecerere potrivit reprezentantilor companiei, nu se regaseste insa siDuster. Consilierii spun ca au insa in fiecare zi clienti careintreaba de Duster si momentul lansarii comerciale.

"Chiar si fara masina am vandut deja o duzina. Ce ocupatie auclientii? In general profesii liberale. Sunt oameni care ar puteasa cumpere si o masina scumpa, dar sunt interesati de Duster", adeclarat Jaume. Este greu de presupus ca oameni cu un venit anualce depaseste in majoritatea cazurilor nivelul de 50.000 de euro,potrivit datelor Institutului de Statistica Francez, suntinteresati de o marca auto low cost. Insa pe langa Porsche,Lamborghini, si alte marci cu modele de peste 100.000 de euro aicaror proprietari au ca destinatie statiunile exclusiviste, pereteaua de autostrazidin provincia Provence-Alpes-Cote d'Azur pot fi observate si foartemulte automobile cu o vechime de 6-9 ani.

Astfel ca in interiorul concesiunii Renault Dacia se observa cumpersoane de 30-45 de ani si chiar familii fac prospectii aleofertelor, iar dupa ce trec de modelele Renault pe care le cunoscdeja, se opresc si in coltul alocat Dacia unde cer explicatiidetaliate si analizeaza detaliile exterioare si interioare ale unuiSandero sau Logan MCV. Ce fel de Duster cauta francezii, cu unnivel al veniturilor de peste 3.000 de euro lunar? Potrivit datelorconcesionarului Renault - Dacia din Frejus, pana in prezent cea maiceruta versiune de echipare este Prestige, cu un pret de peste15.000 de euro, echivalentul versiunii Laureate pentru piata localaplus echipamente optionale suplimentare.

"Am vandut pana acum deja o duzina de Duster ( cu trei saptamaniinainte de lansarea comerciala - n. red.) fara sa avem un model deprezentare. In principiu este comandat cu o lista completa deechipamente, dar mai mult in versiune 4X2. Tractiunea integrala nuprea este necesara pentru zona noastra. Ninsorile precum cea deluna trecuta sunt rare", a spus Jaume. In cursul lunii martieCoasta de Azur a fost blocata pentru cateva zile de o furtunaputernica de zapada. Si transporturile au fost afectate, iartransportatorul local Lazar, care realizeaza livrari pentru Dacia,a inampinat dificultati in aprovizionarea retelei Renault dinzona.

Automobile Dacia produce in prezent 250 de unitati Dusterzilnic, dintr-un total de 1.350 de automobile, majoritatea fiindexportate pentru aprovizionarea retelelor de dealeri.

Franta este a doua tara de export pentru Automobile Dacia, cuaproape 66.000 de unitati in 2009, fiind depasita doar de Germania,unde datorita programului local "Rabla" s-au vandut aproape 85.000de unitati.

AFACERI DE LA ZERO