Companii

Efectele pandemiei de Covid-19: retailerul polonez de încălţăminte CCC şi-a redus vânzările din magazine cu aproape 20% în T1/2020, dar online-ul a crescut cu peste 30%

Polonezii de la CCC au în România 71 de magazine fizice, nefiind inaugurată nicio unitate în primele trei luni din an

Polonezii de la CCC au în România 71 de magazine fizice, nefiind inaugurată nicio unitate în primele trei luni din an

Autor: Cristina Roşca

05.06.2020, 11:25 195

Grupul polonez a obţinut în primul trimestru din 2020 vânzări totale în România în valoare de 75 mil. zloţi (81,5 mil. lei), cu aproape 4% mai mari ca în aceeaşi perioadă a anului anterior. Avansul a fost susţinut doar de online dat fiind că offline-ul a scăzut puternic. În offline compania are magazinele CCC, pe când în mediul virtual există epantofi.ro şi de puţină vreme şi CCC.eu.

Retailerul polonez de încălţăminte CCC şi-a redus în primele trei luni din 2020 vânzările din magazinele fizice cu aproape 20%, până la 32,5 mil. zloţi (35 mil. lei). Prin comparaţie, vânzările din online au crescut faţă de aceeaşi perioadă din 2019 cu peste 30%, la 42,6 mil. zloţi (peste 45 mil. lei). Astfel, online-ul a depăşit pentru prima dată offline-ul ca vânzări în România, arată datele ZF şi cele publicate de grup. Dintre cele mai importante pieţe ca vânzări pentru CCC – Polonia, Elveţia, Cehia sau Ungaria -, România este singura unde s-a petrecut acest fenomen.

El poate fi explicat pe de-o parte printr-o apetenţă crescută a consumatorilor locali pentru pentru shoppingul pe internet. Pe de altă parte, luna martie a fost dificilă pentru comerţul nonalimentar în general şi pentru cel de modă în particular. După o primă săptămână bună ca vânzări, efectele pandemiei au început să se resimtă şi mallurile au rămas aproape goale. Mai mult, odată cu instaurarea stării de urgenţă toate centrele comerciale s-au închis. A fost o premieră pentru comerţul local, puternic dependent de acest canal. În România circa 99% din shoppingul offline se face la mall, stradalul nefiind dezvoltat.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO