Companii

Efervescenţa pieţei cafenelelor e susţinută şi de cifre: România a fost anul trecut a doua piaţă din Europa după numărul de deschideri de noi cafenele de lanţ, cu 150 de unităţi

Există însă multe reţele internaţionale, în frunte cu Costa Coffee, care nu sunt sau nu mai sunt active în România. Unul dintre motivele invocate e că piaţa e prea mică. Lipsa lor a fost compensată de apariţia unor nume româneşti precum The Coffee Shop şi Ted’s.

Există însă multe reţele internaţionale, în frunte cu Costa Coffee, care nu sunt sau nu mai sunt active în România. Unul dintre motivele invocate e că piaţa e prea mică. Lipsa lor a fost compensată de apariţia unor nume româneşti precum The Coffee Shop şi Ted’s.

Autor: Cristina Roşca

27.07.2022, 19:15 254

♦ Analiza ia în calcul doar cafenele mari, de brand, mai exact lanţurile, cum este cazul Starbucks, 5 to Go, McCafe şi Ted’s ♦ Pe lângă acestea însă, în România există sute de unităţi independente, de specialitate, acesta fiind de fapt segmentul cel mai efervescent.

România a fost în 2021 a doua piaţă din Europa după numărul de cafenele de lanţ nou deschise, cu circa 150 de unităţi inaugurate, arată un raport al Allegra World Coffee Portal, care face analize periodice la nivelul pieţei de profil.

Pe primul loc în clasament s-a aflat Rusia, cu peste 500 de inaugurări, în timp ce podiumul a fost completat de Franţa, urmată Grecia pe poziţia numărul patru. Situaţia din 2022 ar putea arăta altfel dat fiind că războiul ruso-ucrai­nean a redus apetitul de investiţii în Rusia, mai ales în rândul străinilor. De altfel, mai multe companii internaţionale mari, din varii domenii, inclusiv HoReCa, s-au retras de pe această piaţă. În cazul McDonald’s, spre exemplu, americanii au vândut operaţiunile unui investitor local, care însă nu are voie să folosească brandul pe viitor. McDonald’s are, pe lângă lanţul de restaurante cu acelaşi nume, şi cafenelele McCafe, unul dintre principalii jucători din domeniu la nivel european şi inclusiv local.

„Lanţul britanic de cafenele Costa Coffee a rămas cel mai extins jucător din Europa, cu 3.263 de unităţi active pe 19 pieţe. Compania a deschis 87 de unităţi în ultimele 12 luni (aprilie 2021-martie 2022). Totuşi, reţelele cu cea mai rapidă creştere au fost în aceeaşi perioadă McCafe din SUA, One Price Coffee din Rusia şi Starbucks (SUA), acestea inaugurând în decurs de 12 luni 305, 250 şi respectiv 108 unităţi“, spun reprezentanţii Allegra. Starbucks şi McCafe sunt, de altfel, următoarele clasate după Costa Coffee în topul celor mai extinse reţele europene de profil, conform Allegra.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO