Companii

Egerom a fost tinuta pe loc de scumpirea titeiului

03.02.2005, 00:00 80

Compania Egerom, producatoare de ambalaje din mase plastice, a inregistrat vanzari totale de aproximativ 2,7 milioane de euro in 2004, nivel relativ similar cu 2003, ca urmare a scumpirii produselor sale pe piata determinata cresterea preturilor la derivatii petrolului, folositi ca materii prime de catre companie.
Afacerile Egerom au fost afectate si de problemele intalnite in relatiile cu furnizorii interni, care au cea mai mare pondere in materia prima folosita de companie. "Combinatul Arpechim s-a confruntat cu probleme serioase anul trecut, fapt care s-a resimtit si in rezultatele noastre", a spus  Mehmet Safi, presedinte al Egerom si Vicepresedinte al Uniunii Investitorilor Turci din Romania.
De la preluarea de catre grupul OMV, rafinaria a fost separata de structurile Petrom. Arpechim Pitesti are o capacitate de prelucrare de aproximativ 3,5 milioane de tone de titei pe an, functionand, in prezent, la jumatate din capacitatea sa normala si desfasurand un amplu proces de retehnologizare.
Cresterea pretului petrolului la nivel mondial s-a propagat ca o unda de soc in toate industriile aflate in avalul procesatorilor de petrol, iar producatorii de ambalaje au fost printre cei care au avut cel mai mult de suferit. Industria ambalajelor, fiind caracterizata de o valoare adaugata mica, a fost nevoita sa reduca semnificativ marja de profitabilitate in 2004.
"Anul trecut a fost un an negativ pentru intreaga industrie a ambalajelor din mase plastice, datorita scumpirii cu peste 30% a materiilor prime folosite in procesele de fabricatie", a mai afirmat Safi. El a explicat ca a fost nevoit sa mareasca pretul produselor finale ale companiei, fapt ce s-a resimtit in vanzari.
Nici estimarile pentru perioada urmatoare nu indica o ameliorare pe termen scurt a situatiei. "Preturile vor creste si anul acesta, probabil, cu un ritm mai scazut decat anul trecut", este de parere Safi.
Printre clientii cei mai importanti ai companiei se numara magazinele cash & carry Metro, compania Rewe, operatorul supermarketurilor Billa, XXL Megadiscount sau Selgros, Ana Pan, farmaciile Sensiblu, magazinele alimentare Angst, sau  benzinariile OMV si Agip.
Motorul cresterii afacerilor cu ambalaje in ultimii ani a fost dezvoltarea fara precedent, in Romania, a retelelor de comert modern, care au alimentat cererea pentru ambalaje de calitate. Costul ambalajului in pretul de pe raft al produselor variaza de la 1 pana la 30%, iar retailerii au inceput sa constientizeze faptul ca ambalajul reprezinta in primul rand un mod de prezentare al produsului, care influenteaza semnificativ decizia finala a consumatorului.
Pe langa productia de ambalaje - pungi din plastic, role alimentare, saci din plastic - Egerom este si furnizor de utilaje pentru aceasta industrie, activitate care genereaza aproximativ 20% in cifra de afaceri a companiei, a sustinut Safi.
Majoritatea productiei realizata de companie este livrata pe piata interna, exporturile fiind ocazionale. Printre concurentii importanti din Bucuresti se numara companiile Plasrom, Malvina sau Prodplast.
Egerom a fost infiintata in 1994, fiind o companie cu capital turcesc, avand o singura unitate de productie, la Bucuresti, si aproximativ 150 de angajati.
alexandru.cerchez@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO