Companii

Elba Timişoara face semafoare cu LED pentru piaţa rusă

Elba Timişoara face semafoare cu LED pentru piaţa rusă
20.06.2010, 23:29 362

Producătorul de corpuri de iluminat Elba Timişoara, careconstruieşte şi farurile pentru modelele Logan, a anunţat unprogram investiţional de 8-9 milioane de euro în 2010, la fel ca şiîn 2009, pentru finalizarea construcţiei noii fabrici şi pentrumodernizarea liniilor de producţie.

Producătorul de componente auto a demarat în cursul anuluitrecut construcţia unei noi fabrici pe o platformă industrială dinTimişoara, urmând să mute fabrica din centrul oraşului. Până lafinalul anului activităţile de producţie pentru industria auto vorfi relocate şi vor fi urmate de producţia de corpuri de iluminatpublic şi industrial.

"Anul trecut am avut investiţii totale de 8-9 milioane de euro,atât pentru fabrică, cât şi în echipamente. Nu am mai acordatdividende, am tăiat costurile şi am demarat investiţiile. Este multmai avantajos să construieşti acum, pentru că sunt oferte bune.Pentru 2010 sperăm la investiţii tot cam la acelaşi nivel", adeclarat Gheorghe Cocian, directorul general al Elba.

În 2009 cifra de afaceri a Elba s-a comprimat cu 25%, la 30 mil.euro, sub estimarea iniţială de 34 mil. euro. "Am avut anul trecuto scădere semnificativă, dar am încheiat profitabil. 2010 estecomparabil cu anul trecut până acum şi nu văd o relansare", a spusCocian, fără a menţiona cifra de afaceri exactă.

Scăderea s-a datorat reducerii activităţii în sectorulconstrucţiilor, pentru care Elba furnizează echipamente de iluminatpentru hale de producţie sau clădiri de birouri. În acelaşi timp,Cocian a menţionat că majoritatea lanţurilor de supermarketuri sauproducătorii din industrie care se instalează în România saudezvoltă activităţile locale colaborează de obicei cu furnizoriitradiţionali din ţara de origine. Elba a realizat lucrări deiluminare industrială pentru Continental Timişoara, Alcatel, Enel,Delphi şi de iluminare a magazinelor pentru Real, Metro, Kauflandsau Billa.

"Criza a prins pe toată lumea. În 2008, la final am trecut lareduceri drastice de costuri, înlocuirea tehnologiei consumatoarede resurse, optimizarea proceselor şi în ultimă instanţă am recursşi la restructurare", a spus Cocian.

În 2009 compania a renunţat la circa 10% din angajaţi şi a rămascu 900 de oameni.

Tehnologie LED şi semafoare pentru export

În cursul anului trecut o parte a investiţiilor a fostdirecţionată către dezvoltarea unor produse care încorporeazătehnologie LED, care înlocuieşte becurile clasice având ofiabilitate de până la de 2,5 ori mai mare, consum de energie şicosturi de întreţinere mai reduse decât tehnologia clasică.

"Am lucrat foarte mult pe aceste produse de iluminat cu LED,pentru iluminat public. Vor fi înlocuite treptat pentru că sunt maieconomice. Avem deja un contract în Arad şi am câştigat şi olicitaţie în Râmnicu Vâlcea", a spus Cocian. Compania produce şisemafoare cu tehnologie LED, care vor fi exportate şi în Rusia,unde există o cerere pentru instalarea lor pe unele artere dinMoscova.

În acelaşi timp Elba a realizat şi lămpi LED de poziţie şipentru stopuri de autoturisme, care ar putea ajunge şi în echipareaDacia Logan, pentru viitoarele modele. Reprezentanţii Elba spun căau prezentat produsele şi unor mari producători de automobile dinvestul Europei, precum Audi, dar aceştia lucrează deja cu furnizoritradiţionali, iar schimbarea contractelor şi a furnizorilor nu serealizează decât după negocieri. "Avem produse pentru Automobile.S-ar putea ca la un moment dat şi Dacia să treacă pe LED.Deocamdată însă suntem furnizori pentru Automobile Dacia şi pentrufabricile Logan din Maroc şi Rusia. Echipăm toată gama şi sperăm căşi viitoarele modele, întrucât aceea este miza importantă", a spusCocian.

Automobile Dacia a produs anul trecut aproape 280.000 deautovehicule, iar în 2010, considerând ritmul de producţie actualde 1.360 de unităţi/zi, ar putea depăşi 300.000 de unităţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO