Vânzările de electrocasnice mari şi mici, stimulate de programul Rabla, şi cele de produse electronice, mai ales televizoare, au fost singurele sectoare care au avut creşteri valorice în prima jumătate a anului faţă de perioada similară a anului trecut, în condiţiile în care, per total, piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată a crescut cu 2%, la 1,43 miliarde euro, arată datele companiei GfK.
Vânzările de electrocasnice mari s-au majorat cu 14%, la 283 milioane de euro, cele de electrocasnice mici cu12%, la 105 milioane de euro, iar electronicele au avansat cu aproape 6%, la 214 milioane euro.
În acelaţi timp, produsele IT au totalizat vânzări de 187 milioane euro, în scădere cu 10%, iar cel mai important sector din această piaţă, telecomul, este în continuare afectat de scăderile din zona telefoanelor mobile clasice (cu butoane). Vânzările acestui sector au marcat o uşoară scădere de 0,5%, până la un nivel de 623 milioane euro.