Companii

Electrolux a trecut de 100 de milioane euro anul trecut

24.02.2004, 00:00 132



Producatorul suedez de apartura electrocasnica Electrolux a realizat anul trecut pe piata romaneasca vanzari de 105 milioane euro, in crestere cu 80% fata de rezultatul inregistrat in urma cu un an.



Cresterea a avut la baza, potrivit directorului de marketing al Electrolux Romania, Carmen Georgescu, explozia inregistrata de sistemele de creditare.



"Vanzarile in rate au fost cele care ne-au permis realizarea acestei cresteri record" spune Georgescu. Potrivit acesteia, nu a fost vorba de o crestere doar pe anumite categorii de produse, ci de o crestere generalizata a pietei.



"Toate segmentele pietei de electrocasnice au crescut anul trecut, si implicit au crescut si vanzarile noastre pe aceste segmente" explica Georgescu.



Cresterea vanzarilor Electrolux a venit si din aparitia unor noi segmente de piata, ce au devenit accesibile prin intermediul sistemelor de rate.



"Noi am lansat pentru prima data anul trecut o gama de uscatoare, adica un produs nou pe piata romaneasca, iar rezultatele au fost foarte bune" sustine oficialul Electrolux Romania.



Pentru acest an, prognozele sunt insa mult mai "cuminti" decat anul trecut.



"Cred ca piata de electrocasnie va creste totusi in acest an, insa doar cu 10-15%. Nu pot spune insa cu cat vor creste vanzarile Electrolux in Romania" completeaza Georgescu.



Grupul suedez detine pozitia de lider pe piata romaneasca de aragazuri, prin marca Zanussi, care este produsa in cadrul fabricii pe care Electrolux o detine la Satu Mare.



"Suntem bine pozitionati in Romania si pe segmentul "frig" (frigidere si combine frigorifice - n. red.) si al aspiratoarelor. In plus, de anul trecut am lansat primele masini de spalat Electrolux cu afisaj digital ceea ce ne-a intarit pozitia pe segmentul masinilor de spalat" precizeaza oficialul Electrolux, fara a furniza insa cota de piata pe care o detine in aceste segmente.





Vanzari din 1995, productie din 1997



Compania suedeza a intrat pe piata romaneasca la sfarsitul anului 1995, prin infiintarea diviziei de vanzari de la Bucuresti. In luna decembrie a anului 1997 Electrolux a devenit actionar principal al societatii Samus SA din Satu Mare, o data cu achizitionarea pachetului majoritar reprezentand 97% din totalul actiunilor. La inceputul anului 2000 grupul suedez a achizitionat inca o parte din pachetul de actiuni, astfel ca in prezent detine peste 99% din actiunile Samus.



Electrolux a investit pana in prezent 14,3 milioane de Euro in fabrica de aragazuri de la Satu Mare, in special in cresterea capacitatii de productie, protectia mediului inconjurator, dezvoltarea de noi produse. De altfel, suedezii au transferat la fabrica din Romania o parte din productia de aragazuri din state precum Italia sau Suedia, capacitatea de productia ajungand anul trecut la 700.000 de aragazuri, din care cea mai mare parte au fost destinate exportului. Anul acesta oficialii Electrolux Romania estimeaza ca vor investi inca 4,5 milioane euro in fabrica de la Satu Mare.



Activitatea de productie a Electrolux din Romania s-ar putea sa nu se limiteze doar la aragazuri.In toamna anului trecut, o delegatie din cadrul grupului suedez a vizitat Uzina Meanica Cugir, responsabila pentru productia masinilor de spalat Albalux. La momentul respectiv, oficialii Electrolux spuneau ca nu a fost luata o decizie in acest sens, vizita fiind doar de informare.





Noroc cu Romania



In ciuda evolutiei pozitive de pe piata romaneasca vanzarile producatorului suedez au scazut la nivel mondial anul trecut la 124 miliarde coroane suedeze (13,5 miliarde euro), fata de 133 miliarde coroane suedeze in urma cu un an. Rezultatul a fost afectat de recesiunea din prima parte a anului de pe piata nord-americana si cea vest- europeana si asiatica, care s-a resimtit atat in scaderea volumului de produse electrocasnice vandute, cat mai ales in reorientarea consumatorilor ctre produse mai ieftine. Cu toate acestea piata si-a revenit in a doua parte a anului, cel putin din punct de vedere al numarului de produse vandute, astfel ca pe ansamblul anului 2003 piata de produse electrocasnice din Europa au crescut cu 4% in volum, cea mai mare crestere fiind inregistrata in Europa de Est, cu 10%. Pentru acest an, analistii estimeaza cresteri ale cererii de aparatura electrocasnica atat pentru Europa - cu accent pe Europa de Est, cat si pentru America de Nord.
ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO