Companii

Elena Bucur, manager de vânzări GB Systems: Oricine îşi cumpără un produs Samsonite de la noi şi găseşte un preţ mai mic în altă ţară, plătim noi diferenţa

Elena Bucur, manager de vânzări GB Systems: Oricine...

Autor: Georgiana Călin

02.04.2017, 15:20 660

Samsonite, unul dintre cele mai populare branduri producătoare de valize şi genţi la nivel mondial, cu o istorie de peste 100 de ani, a ajuns la 25 de magazine în România. Singurul importator şi distribuitor din România a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 6,9 milioane de euro şi ţinteşte un volum de aproape trei ori mai mare pe termen mediu. Strategia companiei mizează pe „cel mai mic preţ din lume".

„Prima geantă Samsonite importată în România a fost adusă la magazinul Romarta; nici măcar nu a fost expusă la vânzare, era ţinută sub tejghea pentru că era prea scumpă. Samsonite era un brand extrem de scump pentru România la acea vreme”, povesteşte Elena Bucur, manager de vânzări al GB Systems. Înainte de a aduce în România marca de valize, firma General Business Systems, deţinută de omul de afaceri turc Kemal Bakirci, se ocupa cu distribuţia de papetărie.

Dar pentru că exista o cerere mare de genţi de laptop, antreprenorul a profitat de lipsa acestui brand cunoscut la nivel mondial şi în urmă cu 17 ani a făcut primii paşi pentru a-l aduce pe piaţă. Pentru că avea deja o firmă, investiţia iniţială, cu o valoare de circa 50.000 de euro, s-a îndreptat spre achiziţionarea de marfă, iar noua afacere a avut nevoie de doar câteva luni pentru a fi pusă pe roate, spune Bucur.

Citiţi continuarea în revista Business Magazin

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO