Companii

Eliodor Apostolescu, proprietarul Phoenix Y, producătorul pufuleţilor Gusto: Ideea expansiunii globale am avut-o acum 27 de ani, dar confirmarea a venit 15 ani mai târziu, când am reuşit să listez Gusto în primul retailer din afara României. Phoenix Y, producătorul pufuleţilor Gusto, a avut în 2020 afaceri de aproape 147 mil. lei, o valoare record

Antreprenori locali

Eliodor Apostolescu, proprietarul Phoenix Y: În ultimul deceniu, de când globalizarea a devenit o realitate, de când graniţele au dispărut şi taxele vamale nu au mai protejat companiile naţionale în faţa celor multinaţionale, ştacheta performanţei unei firme s-a ridicat la nivelul marilor jucători globali, care deja sunt prezenţi pe plan local. În ultimii ani, competitorii noştri locali nu mai sunt firmele mici, româneşti, ci sunt marile companii multinaţionale.

Eliodor Apostolescu, proprietarul Phoenix Y: În ultimul deceniu, de când globalizarea a devenit o realitate, de când graniţele au dispărut şi taxele vamale nu au mai protejat companiile naţionale în faţa celor multinaţionale, ştacheta performanţei unei firme s-a ridicat la nivelul marilor jucători globali, care deja sunt prezenţi pe plan local. În ultimii ani, competitorii noştri locali nu mai sunt firmele mici, româneşti, ci sunt marile companii multinaţionale.

Autor: Cristina Roşca

03.03.2022, 18:00 92

♦ Mai mult de jumătate din ce produce compania, care are un portofoliu de peste 500 de coduri de articole, merge la export, în peste 30 de ţări.

Eliodor Apostolescu, proprietarul companiei Phoenix Y, producătorul pufuleţilor Gusto, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de profil, spune că a avut ideea de a duce brandul românesc în afara graniţelor ţării la scurtă vreme după fondarea firmei, mai exact după circa trei ani. Însă, până a reuşit să facă asta, a durat o bună vreme. Un moment important în acest sens a fost listarea în primul retailer din străinătate, lucru care s-a întâmplat la circa 15 ani distanţă.

Brandul de pufuleţi Gusto este prezent în peste 30 de ţări, iar mai bine de jumătate din producţia de la Băicoi merge la export astăzi. Această marcă autohtonă este una dintre puţinele care au mizat pe expansiune internaţională puternică, cele mai multe afaceri antre­pre­noriale româneşti concentrându-şi atenţia în primele trei decenii de capitalism pe piaţa locală.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO