Energie

Alexander Zahariev, Head of Strategy SUNOTEC: Strategia principală în extinderea businessului este aceea de a merge după clienţii noştri. De fiecare dată când aceştia s-au dus în alte pieţe, noi i-am urmat

ZF/iBanFirst Regional Business Summit

Alexander Zahariev, Head of Strategy SUNOTEC: Strategia...

Autor: Cristina Bellu

24.04.2024, 13:08 64

Urmărirea clienţilor pe pieţele în care îşi desfăşoară activitatea a devenit o strategie esenţială pentru extinderea businessului SUNOTEC, liderul pieţei europene în construcţia de sisteme fotovoltaice (PV) în spaţii deschise, abordare care s-a dovedit extrem de eficientă, oferind companiei oportunitatea de a se alinia nevoilor şi preferinţelor clienţilor în diverse regiuni şi ţări

“Strategia noastră de extindere a businessului pe alte pieţe este să ne urmărim clienţii. Atunci când clienţii noştri s-au extins pe diferite pieţe, noi i-am urmat şi am mers cu ei. Ne-am asigurat o afacere acolo, şi am stabilit un model de lucru care ne-a ajutat să intrăm pe aceste pieţe. Este o strategie foarte cuprinzătoare de a lucra cu un model de afaceri în toate ţările”, a spus Alexander Zahariev, Head of Strategy SUNOTEC prezent la evenimentul The Central and Eastern Europe (CEE) Regional Business Summit HOW CAN CEE-BORN COMPANIES EXPAND INTERNATIONALLY.

Alte declaraţii:

♦ Strategia de a merge pe pieţe noi pentru a găsi noi clienţi este total diferită şi este mult mai riscantă în contextul pieţei actuale a energiei regenerabile. Este o piaţă cu o creştere foarte rapidă. Aşadar, există o cerere mai mare pe care o putem prelua. Cele mai multe companii au confortul de a-şi alege clienţii sau proiectele pe care le doresc. Iar acest lucru ne-a ajutat. Pentru noi a devenit un pic mai uşor decât pentru alte companii.

♦ Trebuie să vezi oportunităţile din piaţă şi să-ţi cunosşti puterea. De exemplu, în UK, după Brexit, a fost o mare provocare pentru companii să meargă să construiască parcuri solare.  Nu existau reglementări locale, erau probleme cu vizele pentru muncitori, etc. Noi  am avut consultanţi, am construit o echipă pentru Marea Britanie, unde am intrat primii. Şi acum, suntem foarte bine acolo. Concurenţii locali pot face doar proiecte mici, dar media proiectelor noastre din acest an este de 80 MW, ceea ce înseamnă proiecte uriaşe şi acesta este obiectivul nostru- proiecte mari şi clienţi mari.

Strategia de dezvoltare a companiei

♦ Facem achiziţii tot timpul, în afară de afacerea noastră de construcţii, unde am vizat integrarea pe verticală a tuturor tipurilor de servicii. Suntem în proces de a achiziţiona o companie care să ne ajute în ingineria parcurilor fotovoltaice şi stocarea în baterii. Suntem în faza finală a procesului de achiziţie. De asemenea, investim în propriul nostru portofoliu de active solare şi de stocare în baterii, ceea ce reprezintă în sine achiziţii. Creştem aceste zone.

♦În prezent, avem mai mult de 2 GW în curs de dezvoltare, în domeniul solar şi 3,5 GW de stocare în baterii. Este foarte important să nu stai pe loc, trebuie să îţi îmbunătăţeşti portofoliul şi calitatea serviciilor. Să măreşti dimensiunea şi să investeşti în creşterea portofoliului de servicii sau a portofoliului de produse. Altfel, concurenţa te va depăşi.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels