Energie

Alexandru Teodorescu, CEO Renovatio: În Bucureşti sunt peste 150 de staţii de încărcare, iar ţară sunt câteva sute deja

ZF Power Summit 2020

Alexandru Teodorescu, CEO Renovatio: În Bucureşti sunt...

Autor: Alex Ciutacu

17.02.2020, 15:00 389

Numărul staţiilor de încărcare pentru maşini electrice creşte constant în ultimii ani, în Capitală existând deja peste 150 de astfel de staţii, însă ponderea staţiilor de încărcare rapidă este încă una redusă, apreciază Alexandru Teodorescu, CEO Renovatio, în cadrul evenimentului ZF Power Summit 2020.

„În Bucureşti am depăşit 150, iar în ţară sunt câteva sute. Încă nu sunt atât de multe staţii de încărcare rapidă. Nimeni nu vrea să stea 5 ore să îşi încarce maşina. Avem nevoie de încărcare în 10-15 minute. Acum durează între 40 şi 60 de minute pentru încărcare în funcţie de maşină şi de bateria pe care o ai”, explică Alexandru Teodorescu, CEO al reţelei de e-charge Renovatio, în timpul conferinţei.

El crede că unul dintre principalele avantaje pe care le prezintă maşina electrică pentru consumatori este cel al încărcării la domiciliu.

„Maşina electrică are un avantaj faţă de maşina convenţională, pentru că o poţi încărca acasă. (...) Poţi economisi mai mult de 50% din cheltuielile cu transportul cu o maşină electrică, dacă te bazezi pe încărcare acasă”, notează Teodorescu.

O treime din staţiile de încărcare din reţeaua Renovatio sunt staţii de încărcare rapidă.

„Avem aproape de 160 de puncte de încărcare, mai mult de o terime fiind staţii de încărcare rapidă. Avem un proiect cu Telekom Croaţia, co-finanţat de Uniunea Europeană, pentru a face staţii de încărcare ultra rapide atât în România, cât şi în Croaţia. (...) Noi trebuie să mai instalăm încă 56 de staţii de încărcare rapidă şi încă 3 ultra-rapidă, potrivit finanţărilor europene pe care le-am atras, dar avem pe lângă aceastea şi propriul plan de investiţii”, spune el.

Teodorescu cere legiuitorilor simplificarea procedurilor birocratice pentru construcţia unor staţii de încărcare electrice.

„Ce am constantat, dar nu este specific infrastructurii de staţii, cât privetşe legislaţia de construcţii, este că fiecare primărie are propriile reguli. Dacă o primărie cere 1-2 avize pentru că le cosideră staţii temporare, altele cer liste lungi de avize. O uniformizare a legislaţiei în acest domeniu ar fi de dorit pentru cei care dezvoltă”, conchide el.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO