Ieftinirea cu aproape 50% a kerosenului, combustibilul folosit pentru alimentarea aeronavelor, nu se va reflecta deocamdată în preţul biletelor de avion, unii transportatori aerieni spunând că o parte din avantaje sunt anulate de aprecierea dolarului în timp ce alţii spun că oricum modelul lor de business este de a avea preţuri mici tot timpul, chiar şi când preţul petrolului este ridicat. În cazul benzinei de exemplu, ieftinirea barilului de petrol cu 50% faţă de maximul din iunie a dus la o scădere de preţuri de 20%.
„Modelul de business low-cost al Wizz Air ne permite să oferim constant tarife mici pasagerilor noştri pe toate rutele, pe tot parcursul anului. Avem un management foarte bun al costurilor şi operaţiuni foarte eficiente. Acest lucru ne-a ajutat să menţinem tarifele foarte scăzute chiar şi atunci când preţul petrolului a fost ridicat. În 2015 vom continua să oferim tarife foarte reduse şi recomandăm clienţilor să fie pregătiţi pentru multe oferte“, a spus Daniel de Carvalho, corporate communications manager al operatorului aerian low-cost Wizz Air.
Scăderea barilului de petrol de la maximul de 115 dolari înregistrat anul trecut până sub pragul de 50 de dolari în prezent a dus la o scădere aproape similară în cazul kerosenului, combustibilul cu care sunt alimentate avioanelor.