Energie

Cel mai mare trader privat de energie începe lupta cu Electrica şi Enel pentru micii consumatori casnici şi vrea să aprindă becul pe şapte noi pieţe externe

Cel mai mare trader privat de energie începe lupta cu Electrica şi Enel pentru micii consumatori casnici şi vrea să aprindă becul pe şapte noi pieţe externe

Augustin Oancea a construit una dintre cele mai mari companii antreprenoriale locale

Autor: Roxana Petrescu

14.01.2016, 13:00 5414

Războiul pentru client este mai dur ca niciodată, mai ales în condiţiile în care evoluţia preţurilor şi a consumului nu anunţă nimic spectaculos.

Tinmar Ind, companie ale cărei afaceri ar putea atinge pragul de 700 de milioane de euro în 2015 din comerţul cu energie, gaze şi produse petroliere, spune că una dintre principalele direcţii de dezvoltare pentru anul acesta este intrarea pe segmentul clienţilor casnici de energie.

Tinmar Ind, companie controlată de omul de afaceri Augustin Oancea, este pregătită astfel să acceseze un teritoriu controlat cu autoritate în acest moment de marile companii de distribuţie şi furnizare a energiei Electrica, Enel, CEZ şi E.ON.

Potrivit datelor din rapoartele Au­to­rităţii Naţionale de Reglementare în do­meniul Energiei (ANRE), în Ro­mâ­nia sunt mai bine de 8,5 milioane de puncte de consum în domeniul casnic, com­parativ cu cele aproape 322.000 de puncte de consum din segmentul co­mer­cial.

 

Antreprenor vs. gigant

Deşi piaţa pentru consumatorii cas­nici este teoretic liberă, adică în orice mo­ment un client poate să-şi schimbe fur­nizorul de energie pentru o ofertă de preţ mai bună, în realitate până acum nu au fost mişcări notabile, fie din lipsa unor oferte mai bune, dar şi dintr-o relativă lipsă de mobilitate a consu­ma­to­rilor. Mai mult, nici marii furnziori de ener­gie nu se simt foarte confortabil cu această nouă libertate a consu­ma­to­ru­lui. Re­cent, Enel Energie Muntenia, com­pania care furnizează energie către majo­ritatea consu­ma­torilor din Bu­cureşti, a fost amen­dată de Auto­ritatea Na­ţională pentru Protecţia Con­su­ma­to­rilor (ANPC) cu 13.000 de lei pen­tru că le im­punea consu­ma­torilor care do­reau să de­nunţe uni­lateral con­trac­tul de fur­nizare a energiei să plătească 400 de lei pentru fie­care lună pentru care ope­rează de­nun­ţarea. Aces­te clauze erau incluse doar în contractele destinate clienţilor rezi­denţiali pe piaţa liberă. Italienii au încasat amenda după ce o asociaţie de proprietari din Voluntari s-a plâns de clauzele din contractul standard de furni­zare a energiei electrice: în cazul în care consumatorii do­reau să denunţe anti­ci­pat contrac­tele, aceştia tre­buia să notifice cu 30 de zile înainte şi să plătească ce­leilalte părţi suma de 400 de lei pentru fiecare lună pentru care operează de­nun­ţa­rea con­trac­tului, potrivit ANPC.

„Printre cele mai importante pro­iecte începute de com­panie anul trecut se numără şi dema­rarea proce­durii de intrare în piaţa con­suma­torilor casnici de energie elec­trică în România. În 2016, unul dintre cele mai importante pro­iecte este imple­mentarea logisticii nece­sare furni­zării energiei electrice la con­sumatorii casnici din România“, spun reprezentanţii com­­paniei.

Oancea devine astfel al doilea an­tre­prenor local care încearcă să „spar­gă“ monopolul din acest sector, în con­tex­tul în care anul trecut operatorul de tele­com RCS&RDS, controlat de omul de afaceri Zoltan Teszari, a declarat că vrea să realizeze o reţea paralelă de dis­tribuţie a electricităţii în municipiul Ora­dea şi în vecinătatea Timişoarei, proiect care, susţin reprezentanţii com­paniei, ar duce la facturi cu 10% mai mici pentru consumatorii din regiune.

Dincolo de intrarea pe piaţa consu­ma­torilor casnici de energie, repre­zentanţii Tinmar spun că un alt obiectiv al companiei este extinderea pe pieţele externe. Astfel, compania a obţinut anul trecut licenţa de furnizare de energie electrică în Serbia, Turcia şi Bulgaria.

„Pentru 2016 ne dorim dezvoltarea portofoliului de clienţi finali în România, Ungaria, Serbia, Turcia şi Bulgaria, dar şi licenţierea în vederea furnizării energiei electrice în noi teritorii europene: Polonia, Slovenia, Danemarca, Norvegia, Suedia, Finlanda şi Italia.“ În acest moment, Tinmar este prezent pe pieţele din România, Ungaria, Austria, Germania, Bulgaria, Serbia, Cehia, Grecia , Slovacia, Croaţia, Turcia.

„La finele anului 2015, portofoliu Tinmar număra peste 1.250 de clienţi“, au mai spus reprezentanţii companiei. Deşi nu au dat nume, potrivit celor mai recente informaţii disponibile, Tinmar avea pe lista de clienţi companii precum combinatul siderurgic COS Târgovişte, Automobile Dacia, TMK-Reşiţa, Lukoil, Doosan IMGB, Lidl, Arctic, Petrosantander, Metro Cash & Carry sau Nepi Invest.

Compania Tinmar a trecut recent printr-un amplu proces de reorganizare cerut mai ales de dimensiunea considerabilă la care a ajuns firma. În urma acestui proces de divizare au rezultat trei companii distincte, toate controlate de Oancea. Astfel, Tinmar Ind va avea ca principal obiect de activitate comercializarea combustibililor, Tinmar Energy va fi furnizor de energie, iar Tinmar Gas va activa pe piaţa furnizării de gaze naturale. În acest moment, cea mai mare parte a încasărilor Tinmar vine din comerţul cu energie. Atât Tinmar Energy, cât şi Tinmar Gas sunt companii deja active.

 
 
 
AFACERI DE LA ZERO