Energie

Ciprian Gavriliu, partener, Deloitte România: Trebuie să lucrăm mai mult la cultura auto în România, dincolo de facilităţi şi subvenţii

ZF Power Summit 2020

Ciprian Gavriliu, partener, Deloitte România: Trebuie...

Autor: Alex Ciutacu

17.02.2020, 15:42 279

Pe lângă ajutoare de tip subvenţie acordate celor care vor să îşi cumpere un vehicul în liniile cu noul standard al energiei regenerabile, România are nevoie de o cultură mult mai bine dezvoltată în acest domeniu, crede Ciprian Gavriliu, partener servicii fiscale şi juridice, Deloitte România, lider al serviciilor de consultanţă pentru sectorul auto, în cadrul evenimentului ZF Power Summit 2020.

„Mai mult de facilităţi şi subvenţii, aş vedea mai mult accent pe cultură în România. Noua generaţie merge spre zona de maşini electrice şi hibrid, dar studiile arată că în viitor maşinile diesel şi cele pe benzină nu vor dispărea, ci vor fi mai eficiente. Asta se vede şi în motoarele produse de marii producători”, spune Ciprian Gavriliu, Deloitte România, în timpul conferinţei.

Gavriliu spune că subvenţiile ar trebui acordate în primul rând pentru cercetare şi dezvoltare.

„Aş spune că subvenţiile ar trebui să fie acordate pentru cercetare şi dezvoltare în domeniul auto. Vedem că Japonia investeşte mult pe zona auto şi pe baterii. Vedem chiar producători mari care încearcă să dezvolte această parte de baterii, cum ar fi Volkswagen care a luat decizia după scandalul Dieselgate. România ar trebui să aibă un program structural nu doar pe facilităţi fiscale, ci pe mai multe domenii, iar facilităţile fiscale pot fi doar o parte din program. Nu poţi face o facilitate fiscală doar pentru a achiziţiona o maşină”, consideră specialistul.

El dă exemplu marii producători auto din Japonia care au realizat o coaliţie pentru cercetare şi dezvoltare pe baterii.

„Cercetarea şi dezvoltarea, alături de tehnolgie, vor avea un impact major. De ce Toyota, spre exemplu, nu are un vehicul 100% electric? Au început cercetarea acum 10 ani pe această tehnologie. (...) Cercetarea şi dezvoltarea pentru baterii se observă şi la nivel global. Honda, Toyota şi Nissan, care erau adversari până acum, s-au unit pentru a face împreună cercetare şi dezvoltare”, consideră Gavriliu.  

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO