Energie

Cottontex, producător de haine sport cu şase fabrici în România, investeşte peste 500.000 de euro într-un sistem de energie din surse regenerabile, care urmează să acopere 32% din consum. Proiectul este implementat de Restart Energy

Cottontex, producător de haine sport cu şase fabrici...

Autor: Cristina Bellu

05.05.2022, 13:36 415

Restart Energy, unul dintre cei mai mari furnizori independenţi de energie electrică de pe piaţa locală, anunţă semnarea unui contract de peste 500.000 de euro cu producătorul de haine sport Cottontex, care presupune instalarea a 1.556 de panouri fotovoltaice, pe o suprafaţă de 5.000 de metri pătraţi, pe acoperişul fabricilor din Timişoara şi Lugoj.

„Proiectele solare devin interesante pentru tot mai multe companii româneşti şi ne aşteptăm ca acest trend să se dezvolte. Practic, printr-o investiţie cu amortizare rapidă, costurile cu energia scad semnificativ (…) Sistemele fotovoltaice sunt modulare, iar dimensionarea se face în funcţie de nevoile fiecărui client, de locaţie, orientarea acoperişului sau gradul de umbrire”, explică Armand Domuţa, General Manager Restart Energy.

Generatorul fotovoltaic va produce 20.250 MWh în următorii 25 de ani, însemnând o reducere a costurilor cu energia electrică de 4 mil. euro. Astfel, investiţia companiei în valoare de peste 500.000 de euro va fi amortizată în mai puţin de trei ani, arată calculele realizate de Restart Energy.

Totodată, investiţia urmăreşte acoperirea a 32% din necesarul de energie al companiei Cottontex şi presupune o reducere a amprentei emisiilor de carbon ale companiei cu 6.375 tone şi a deşeurilor radioactive cu 60 kg.

„ Am făcut tranziţia către energie verde cu gândul la viitor. Pe lângă argumentele de ordin financiar, am luat în calcul şi efectele benefice ale energiei verzi pentru mediul înconjurător“, spune Erol Baeram, Director General Cottontex.

Cottontex face parte din grupul Italian TEXmarket, fondat de antreprenori italieni. Anul trecut, compania a încheiat cu afaceri de 160 mil. lei, după un avans de 20% faţă de 2019, conform datelor tran­s­mise de oficialii TEXmarket.

Printre clienţii grupului Cottontex se numără nume precum Decathlon, Mavic sau Gore, iar 99% din pro­ducţia pe care compania o realizează în cele şase unităţi de producţie din România merge la export în Europa, Asia, SUA şi Africa.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO