Bani pentru achitarea leasingului auto, organizarea de evenimente festive sau congrese în Tokio, Istanbul sau Reykjavik, toate fac parte din „arsenalul de seducţie“ pe care companii active în industria farma sau în cea a echipamentelor medicale le folosesc pentru a-i atrage pe medici de partea lor. În jurul doctorilor au ajuns astfel să graviteze sectoare întregi de activitate, de la agenţii de turism până la companii industriale.
Biosintex, o companie specializată în producţia de echipament medical, a decis să susţină financiar achitarea leasingului auto pentru Institutul Regional de Gastroenterologie Hepatologie „Prof. dr. Octavian Fodor“ din Cluj, în timp ce Linde Gaz România, firmă specializată în producţia de gaze industriale folosite inclusiv în spitale, a făcut o donaţie pentru organizarea unei festivităţi aniversare pe SMURD Cluj.
General Electric, conglomeratul american care vinde şi aparatură medicală, a asigurat transportul şi cazarea pentru doi medici din Constanţa la Atena, iar nemţii de la Siemens au asigurat plata pentru închirierea unui stand expoziţional la hotelul Casino din Sinaia.