Energie

E.ON Energie spune că ANPC nu a găsit nereguli la măsurile de compensare sau plafonare luate de companie.”Circa 60% dintre clienţi casnici au fost eligibili pentru compensare sau plafonare la energie electrică şi 50% la gaze, în noiembrie şi decembrie”

E.ON Energie spune că ANPC nu a găsit nereguli la măsurile de compensare sau plafonare luate de companie.”Circa 60% dintre clienţi casnici au fost eligibili pentru compensare sau plafonare la energie electrică şi 50% la gaze, în noiembrie şi decembrie”

Autor: Roxana Rosu

14.01.2022, 14:00 193

E.ON Energie a anunţat vineri că a emis facturile pentru energie electrică şi gaze naturale cu valorile compensate şi la preţurile plafonate, acestea fiind calculate începând cu primele zile ale lunii noiembrie 2021 pentru consumatorii casnici, iar începând cu luna decembrie 2021 şi pentru consumatorii non-casnici, care se încadrează în prevederile OUG 118/2021, astfel cum a fost modificată şi aprobată prin Legea nr. 259/2021.

”În acest moment au fost efectuate primele controale ale ANPC pentru a verifica dacă E.ON Energie România aplică Legea 259/2021 şi nu au fost identificate neconformităţi legate de plafonare sau de nivelul de compensare. Tipul şi cuantumul reducerii de preţ, dacă este aplicabil prin lege, se regăsesc în mod explicit pe facturile emise.”, se precizează într-un comunicat al companiei.

ANPC a anunţat vineri că a controlat în perioada 6-13 ianuarie un număr de 72 de furnizori de energie electrică şi gaze, iar la 27 dintre aceştia au constatat abateri în calcularea facturilor, fiind acordate amenzi de 450.000 lei.

Mihai Culeafă, preşedintele ANPC, a declarat vineri într-o conferinţă de presă, că în urma verificărilor inspectorii au observat că în EON nu a inclus în tabelul de pe site consumul de referinţă de marjă 10%, iar compania a fost sancţionată.

Potrivit E.ON, în facturile aferente lunilor noiembrie şi decembrie 2021, aproximativ 60% din totalul clienţilor casnici la energie electrică şi peste 50% din totalul clienţilor pentru gaze naturale au fost eligibili pentru măsurile de sprijin şi au beneficiat de compensare şi/sau, respectiv plafonare, conform criteriilor stabilite de lege.”Ne aşteptăm ca din luna ianuarie numărul de beneficiari să crească”, spune EoN.

”E.ON Energie România nu are niciun profit ca urmare a crizei energetice şi nu îşi măreşte cota proprie în facturi. În acest moment au fost efectuate primele controale ale ANPC pentru a verifica dacă E.ON Energie România aplică Legea 259/2021 şi nu au fost identificate neconformităţi legate de plafonare sau de nivelul de compensare”.

Măsurile de plafonare sau compensare se aplică în conformitate cu condiţiilor de eligibilitate stipulate de lege. Acest lucru se întâmplă dacă preţul este sub plafonul stabilit de lege în contract sau consumatorul are un interval de consum pentru care legea nu prevede o reducere.

 
AFACERI DE LA ZERO