Energie

Grupul PPC, care a preluat activele Enel din România printr-o tranzacţie care urmează să se finalizeze în cel de-al treilea trimestru al anului, anunţă profit net de 51,1 mil. euro în T1/2023 de la pierderi de 186 mil. euro în T1/2022

Georgios Stassis, Preşedinte şi CEO al Grupului PPC

Georgios Stassis, Preşedinte şi CEO al Grupului PPC

Autor: Cristina Bellu

26.05.2023, 10:00 1097

Grupul grec Public Power Corporation (PPC), una dintre cele mai importante companii de energie din regiune, prezentă în cinci ţări din sud-estul Europei, având o capitalizare bursieră de peste 3 miliarde de euro, a înregistrat în primul trimestru din 2023 o valoare a EBITDA recurentă de 280,5 milioane euro, în creştere cu 65% an/an.

Totodată, profitul înainte de taxe a revenit pe plus şi s-a ridicat la 73,3 milioane euro, comparativ cu un rezultat de minus 30,3 milioane euro în T1/2022. Prin urmare, în primele trei luni ale acestui an, grupul a înregistrat profit net de 51,1 milioane euro, faţă de o pierdere netă de 185,7 milioane euro în T1/2022, arată datele transmise vineri de oficialii companiei

"Implementând planul nostru strategic de business, am continuat să creştem, pentru al doilea trimestru consecutiv, investiţiile în proiecte care ne transformă mixul energetic într-unul mai verde, în consolidarea şi modernizarea reţelei de distribuţie şi în digitalizarea activităţilor”, spune Georgios Stassis, Preşedinte şi CEO al Grupului PPC.

Compania a demarat construcţia unui parc fotovoltaic de 550 MW în Ptolemaida (Grecia), cu proiecte de 1 GW în total, reprezentând o capacitate totală de aproximativ 1,6 GW, aproximativ 30% din obiectivul de 5 GW pe care l-a stabilit pentru 2026.

În paralel, grupul continuă să dezvolte reţeaua de magazine în Grecia şi să dezvolte serviciile digitale sub noua platformă myDEI, contractul digital şi funcţionalităţile de autocontorizare (citire a indexului), care devin din ce în ce mai populare.

"Pentru 2023, estimăm că vom depăşi ţinta iniţială şi ne aşteptăm la o EBITDA recurentă de aproape 1,2 miliarde euro. După un an plin de provocări, Grupul PPC continuă implementarea planului său de transformare, cu investiţii în pieţele în care este prezent, precum şi misiunea de a deveni lider de piaţă în Europa de Sud-Est.”, adaugă Georgios Stassis.

Planurile privind România

PPC spune că tranzacţia prin care Grupul preia activele Enel din România rămâne în grafic pentru a se finaliza în cel de-al treilea trimestru al anului.

“Achiziţia Enel România se aliniază strategiei PPC privind tranziţia energetică, dar şi planului grupului PPC de expansiune în Europa de Sud-Est. România este o piaţă importantă din punct de vedere strategic pentru PPC, din prisma accesului la finanţare UE prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) şi Fondul pentru Modernizare, ceea ce vine în completarea planurilor de dezvoltare ale grupului”, transmit oficialii companiei. 

Potrivit acestora, PPC îşi propune să continue şi să dezvolte ceea ce Enel a construit în ultimii 18 ani în România în materie de energie verde, mobilitate electrică, portofoliu de clienţi şi servicii cu valoare adăugată, şi intenţionează să investească în dezvoltarea operaţiunilor locale. 

Odată cu finalizarea achiziţiei, PPC îşi va consolida poziţia în regiune, devenind cel mai mare jucător de pe piaţa de energie din Europa de Sud-Est. Mai exact, va depăşi capacitatea instalată de 11 GW şi va deservi 8,9 milioane de clienţi, pe mai multe pieţe, cu aproximativ 41 TWh de energie electrică furnizată, 78 TWh distribuiţi şi peste 27 TWh generaţi, în timp ce baza reglementată a activelor (Regulated Asset Base) va ajunge la 4,15 miliarde de euro. 

În martie, italienii de la Enel, unul dintre cele mai mari grupuri energetice la nivel mondial, au spus adio pieţei locale, după ce la finalul anului trecut şi-au anunţat clar intenţia de exit din România.

În urma tranzacţiei, grecii de la PPC preiau de la Enel reţelele de distribuţie a energiei din Banat, Dobrogea şi Muntenia Sud, 3 milioane de clienţi şi un portofoliu de producere a energiei verzi de 500 MW, unul dintre cele mai mari din România.

Grupul PPC este prezent în Grecia (unde este lider de piaţă), Bulgaria (din 2015), Albania (din 2016), Macedonia de Nord (în urma achiziţiei EDS – Energy Distribution Solutions în 2018) şi România (achiziţia Enel România urmând să fie finalizată până în trimestrul III 2023). 


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO