Energie

Hidroelectrica deschide „festivalul“ rezultatelor pe T1 cu o marjă de profit record: la vânzări de 10 lei, aproape 4 sunt profit

Remus Borza, avocatul care controlează Euro Insol, administratorul judiciar al Hidroelectrica: Dacă regimul hidrologic va fi similar cu cel înregistrat anul trecut, estimăm o producţie de peste 18 TWh şi un profit de peste 300 milioane de euro.

Remus Borza, avocatul care controlează Euro Insol, administratorul judiciar al Hidroelectrica: Dacă regimul hidrologic va fi similar cu cel înregistrat anul trecut, estimăm o producţie de peste 18 TWh şi un profit de peste 300 milioane de euro.

Autor: Roxana Petrescu

21.04.2015, 00:06 694
Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie din România, aflat în continuare în insolvenţă, a lucrat în primele trei luni ale anului la o marjă brută de profit de 43%. Practic, la fiecare 10 lei pe care compania îi face din vânzarea electricităţii, aproape jumătate se întorc în profit brut.
 
„Dacă în 2012 aveam un preţ de cost de 184 de lei, acum am ajuns la un preţ de circa 100-103 lei/MWh, în contextul în care vânzarea de energie se face la un preţ mediu de 160-170 de lei/MWh. Diferenţa reprezintă bani care se întorc în companie“, spune Remus Borza, avo­catul care controlează Euro Insol, admi­nistratorul judiciar al Hidroelectrica.
 
Potrivit acestuia, redefinirea fluxurilor de producţie, redimensionarea numărului de angajaţi ai companiei de la peste 5.000 de oameni la circa 3.500 în prezent, renegocierea contractelor, fie că este vorba de vânzarea de energie sau de realizarea investiţiilor, a dus la această scăderea semnificativă de costuri.
 
„În primul trimestru al anului 2015 Hidroelectrica a înregistrat un profit brut în valoare de 405 milioane lei, depăşind astfel dublul profitului brut raportat în cel mai bun an din istoria companiei – 2014, când societatea a raportat un profit brut de 178 milioane lei pe primele 3 luni ale anului“, se arată într-o informare publicată ieri de producătorul de energie.
 
Cifrei de afaceri nu a evoluat în acelaşi ritm, creşterea fiind de 40% comparativ cu primele trei luni din 2014, astfel că avansul semnificativ al profitului se traduce printr-o reducere drastică a cheltuielor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO