Energie

KMG International, recorduri istorice pentru primele 9 luni din 2017

KMG International, recorduri istorice pentru primele 9...

Autor: Bogdan Angheluţă

19.12.2017, 20:14 438

Rezultate

„Astăzi vorbim cu încredere despre faptul că KMG International este un grup de companii care creşte stabil de la an la an, indicatorii financiari şi operaţionali atinşi fiind peste rezultatele estimate şi reprezentând noi recorduri istorice. În ultimii 5 ani, pe fondul programului de transformare a businessului la scară largă, am modernizat unităţile de producţie, am reconfigurat şi extins reţeaua de benzinării, dar am îmbunătăţit şi întregul model de management al businessului, aducând grupul la un nou nivel de calitate şi performanţă”, declară Zhanat Tussupbekov, CEO al KMG International. Astfel, KMGI şi-a îmbunătăţit constant din 2012 şi până în prezent indicatorii operaţionali (cantităţile de materii prime procesate, volume de produse petroliere comercializate, reducerea şi eficientizarea costurilor de procesare şi distribuţie), dar şi rezultatele financiare – EBITDA şi profitul net. Grupul a înregistrat în primele 9 luni ale anului un profit operaţional (EBITDA) de 180 milioane de dolari, în creştere cu 24% faţă de rezultatul consemnat în perioada similară din 2016. În 2016, EBITDA-ul obţinut de KMG International a fost de aproximativ 204 milioane de dolari. În acelaşi timp, profitul net s-a majorat de la 12,3 milioane de dolari atins în perioada ianuarie – septembrie 2016 la 77,2 milioane de dolari în perioda similară a acestui an, pe fondul unei creşteri cu peste 28% a cifrei brute de afaceri până la un nivel de 6,4 miliarde de dolari.

 

Petromidia, pe o traiectorie ascendentă

Din datele preliminare, rafinăria Petromidia a procesat în luna octombrie o cantitate zilnică de circa 18.000 tone de materie primă, cel mai înalt nivel atins de aceasta în istoria sa de 41 de ani. Totodată, rafinăria Vega Ploieşti şi divizia de petrochimie au atins în octombrie un volum total de materii prime procesate de 60.000 de tone, fiind recorduri istorice pentru cele două unităţi de producţie.

În prezent, Rompetrol Rafinare operează Petromidia Năvodari - cea mai mare rafinărie din România şi una dintre cele mai moderne şi complexe din regiunea Mării Negre, Vega Ploieşti - cea mai veche unitate de prelucrare în funcţiune (1905) şi singurul producător intern de bitum şi hexan, dar şi divizia de petrochimie - unicul producător de polimeri. Compania este deţinută în principal de KMG International (54,63%; direct si indirect) şi statul român prin Ministerul Energiei (44,69%).

Pentru acest an, Rompetrol Rafinare şi-a propus să proceseze un volum de circa 5,6 milioane tone materie primă, în creştere cu 4,5% faţă de nivelul istoric obţinut în 2016. În acelaşi timp, compania şi-a propus să comercializeze circa 5,3 milioane tone produse petroliere, din care circa 83% carburanţi auto (benzine - 1,4 milioane tone, motorine - 2,76 milioane tone, gaz petrolier lichefiat – 241.000 tone).

 

Recorduri şi pe segmentul de retail

Segmentul de retail al grupului a înregistrat în primele nouă luni ale anului un volum record de circa 2,1 milioane tone carburanţi (benzină, motorină, gaz petrolier lichefiat) în România, Moldova, Bulgaria şi Georgia, în creştere cu peste 10% faţă de indicatorul consemnat în perioada ianuarie – septembrie 2016. Anul tre­cut, nivelul total atins de grup a fost de 2,9 mili­oane tone, cu 15% mai mult decât cel din 2015.

În primele nouă luni ale anului, nivelul total al carburanţilor comercializaţi în România prin canalele de distribuţie (retail, whosale) s-a majorat cu circa 12%, până la circa 1,8 milioane tone. Rompetrol Downstream a consemnat o îmbunătăţire de 10% a vânzărilor prin reţeaua sa de distribuţie retail şi de peste 6% prin canalul de whosale.

Din datele preliminare, vânzările totale de carburanţi în perioada ianuarie - octombrie au atins un nivel record, de circa 2,7 milioane tone cu peste 11% faţă de volumul comercializat în perioada similară din 2016. În cele 10 luni ale anului, Rompetrol Downstream a înregistrat o creştere a volumelor de 7%, iar subsidiarele din Bulgaria, Moldova şi Georgia de 12%.

Această evoluţie a fost susţinută de continuarea programelor de extindere a reţelei de distribuţie carburanţi, finalizarea programului de rebranding al staţiilor Rompetrol, dar şi consolidarea brandurilor Hei şi Fill&Go.

Recent, compania a deschis o nouă staţie în localitatea Câmpulung Moldovenesc, aceasta fiind a patra unitate finalizată în acest an după cele din Bucureşti (zonele Chitilia şi Valea Oltului) şi Iaşi. Până la finele anului, Rompetrol Downstream şi-a propus să finalizeze alte două noi staţii în Bucureşti şi Baia Mare, continuând lucrări de construcţiei la alte două staţii în Sovata şi Bacău.

 

Reţeaua de distribuţie a Rompetrol se apropie de 1.000 de unităţi

La sfârşitul lunii iunie, segmentul de distribuţie al Rompetrol Downstream cuprindea 793 de puncte de comercializare (reţeaua de staţii Rompetrol, staţii Partener Rompetrol, staţii mobile Rompetrol Expres, baze interne de 9 şi 20 de metri cubi). Reţeaua de staţii Rompetrol numără în prezent 140 de unităţi, din care 111 au implementat şi conceptul Hei de gastro-restaurant.

Segmentul de trading şi supply chain a consemnat în perioada ianuarie – septembrie un volum total al materiilor prime şi produse petroliere comercializate de circa 13,4 milioane tone, în creştere cu 11% faţă de nivelul atins în perioada similară din 2016.

Conform datelor preliminare, KMG Trading a reuşit să obţină în luna octombrie un volum de aproximativ 2,2 milioane tone de produse şi materii prime transferate şi comercializate, cel mai înalt nivel lunar atins până în prezent de aceasta. Din această cantitate, circa 67% au reprezentat activităţile de trading cu parteneri externi.

Astfel, volumele tranzacţionate au atins în perioada ianuarie – octombrie un nivel de peste 15,5 milioane tone (Ă15%) şi cuprind atât materiile prime livrate pentru aprovizionarea unităţilor de producţie ale grupului, cât şi transferul/vânzarea produselor petroliere către subsidiarele din regiune şi parteneri externi.

 

Rompetrol, de 15 ani în Bulgaria şi Moldova

♦ Grupul KMG International aniversează 15 ani de prezenţă a brandului Rompetrol în Republica Moldova şi Bulgaria.

♦ Înfiinţate la finele lui 2002, subsidarele grupului din Moldova şi Bulgaria şi-au stabilit pentru început crearea unei reţele de distribuţie a carburanţilor produşi de rafinăria Petromidia, atât în retail prin dezvoltarea de noi staţii Rompetrol, cât şi în whosale prin depozitele din Chişinău şi Stara Zagora, dar şi din punctele de tranzit – porturile Giurguleşti şi Ruse.

♦ Odată cu deschiderea în 2005 a primei benzinării Rompetrol în Republica Moldova şi Bulgaria, grupul a început să pună bazele reţelei sale de distribuţie carburanţi după ce în perioada 2003-2004 aceasta a vizat extinderea şi consolidarea activităţilor de whosale. Pe fondul preluării grupului în 2007 de către compania naţională de petrol şi gaze din Kazahstan – KazMunayGas, subsidiarele au primit sprijinul necesar pentru o dezvoltare puternică a prezenţei în regiune, numărul staţiilor ajungând de la 65 de unităţi în 2007 la 134 în prezent.

♦ Investiţiile totale realizate de grup din 2007 şi până în prezent în cele două ţări vecine României se ridică la circa 50 milioane de dolari. În cei 15 ani de activitate, volumul total al carburanţilor livraţi către Moldova şi Bulgaria s-a ridicat la peste 4,1 milioane tone, creşterea cea mai semnificativă fiind în ultimii 10 ani - de la 210.000 tone în 2007 la 760.000 tone în 2016 şi respectiv 710.000 tone în primele 10 luni ale acestui an.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO