Energie

Oglinda serviciului de alimentare cu energie: care sunt cele mai reclamate companii şi în cât timp primesc clienţii un răspuns

Oglinda serviciului de alimentare cu energie: care sunt cele mai reclamate companii şi în cât timp primesc clienţii un răspuns

Foto Shutterstock

Autor: Roxana Petrescu

02.01.2014, 10:25 675

Enel Dobrogea şi Enel Muntenia au fost companiile de distribuţie a energiei eelctrice care au primit cele mai multe reclamaţii anul trecut referitoare la racordarea clienţilor la reţele electrice, cu un număr de 946, respectiv 2.932 de plângeri înregistrate, arată un raport publicat de Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE). Totodată, şi timpul de răspuns la aceste reclamaţii a fost mai mare decât termenul stabilit prin lege.

“Timpul mediu de răspuns la reclamaţii a fost de 18 zile la joasă tensiune şi 12 zile la medie tensiune, la înaltă tensiune nu au fost reclamaţii, operatorii de distribuţie încadrându-se, cu două excepţii, în termenul legal de 30 de zile calendaristice. Fac excepţie Enel Dobrogea, cu 31 de zile la joasă tensiune şi Enel Muntenia, cu 44 de zile la joasă tensiune, respectiv 40 de zile la medie tensiune », se arată în raportul ANRE.

În total, la nivelul celor 8 companii de distribuţie a energiei electrice au fost înregistrate 4.261 de reclamaţii referitoare la racordare.

“Reclamaţiile referitoare la tensiune prezintă un interes special, deoarece se referă la calitatea energiei electrice”, se mai arată în raportul ANRE.

Pentru această categorie, s-au înregistrat 3.252 de reclamaţii. Acestea sunt împărţite în doua categorii, una privind nivelul tensiunii în care termenul legal de răspuns este de 15 zile calendaristice şi altele pentru care termenul de răspuns este de 30 de zile.

“Valorile medii ale timpului de răspuns pentru reclamaţiile privind nivelul tensiunii (la joasă tensiune) s-au încadrat în general în termenul legal de răspuns. Excepţie fac Enel Banat cu 26 de zile, Enel Dobrogea, cu 39 de zile şi Enel Muntenia, cu 44 de zile. Situaţia trebuie remediată neapărat. De exemplu, se recomandă acestor operatori de distribuşie să se doteze cu un număr mai mare de aparate de monitorizare portabile şi/sau personal, pentru a rezolva reclamaţiile”, se mai arată în documentul publicat de ANRE.

Pe de altă parte, companiile controlate de Enel au înregistrat anul trecut cea mai redusă durată a întreruperilor neplanificate, acesta fiind de altfel cel mai important criteriu pentru evaluarea calităţii serviciului de distribuţie a energiei electrice.

Astfel, anul trecut clienţii Enel Banat au avut cel mai puţin de suferit din cauza întreruperilor de curent, durata întreruperii serviciului de distribuţie a energiei fiind de 5 ore. În cazul Enel Dobrogea s-au înregistrat 5,1 ore iar pentru Enel Muntenia, compania care deserveşte Bucureştiul s-a înregistrat o durată de 5,6 ore a întreruperilor neplanificate.

Cei mai afectaţi au fost consu­ma­torii deserviţi de Electrica Muntenia Nord, companie controlată de statul român, unde durata întreruperilor neplanificate a fost de peste 24 de ore.

Potrivit datelor publicate în acest do­cument, în România sunt legaţi la reţeaua de distribuţie a energiei electrice circa 8,9 mi­lioane de consumatori, cei mai mulţi la reţeaua de joasă tensiune. E.ON Moldova este cea mai mare companie de distribuţie a energiei în funcţie de numărul de clienţi, cu 1,4 milioane de consumatori conectaţi.

AFACERI DE LA ZERO