Energie

Şeful OMV, omul care stabileşte strategia Petrom, la un pas de schimbare din funcţie înainte de termen?

Şeful OMV, omul care stabileşte strategia Petrom, la un...

Autor: Roxana Petrescu

09.10.2014, 19:06 806

Gerhard Roiss, directorul general al OMV, acţionarul majoritar al Petrom, cea mai mare companie locală, ar putea fi schimbat din funcţie cu aproape doi ani mai devreme de expirarea mandatului, potrivit unui raport obţinut de publicaţia Die Presse, citată de Reuters.

Gerhard Roiss este şi preşedintele consiliului de supraveghere al Petrom, unicul producător român de petrol şi gaze.

“Grupul petrolier austriac OMV ar putea tăia contractele cu directorul executiv Gerhard Roiss şi cu şeful diviziei de gaze Hans-Peter Floren”, scrie Reuters, citând Die Presse. Potrivit sursei citate, mandatele ambilor membri urmau să expire la începutul anului 2017.

OMV nu a comentat informaţia.

La mijlocul lunii trecute, a apărut informaţia potrivit căreia OMV şi-ar putea schimba conducerea şi strategia de afaceri în urma unei evaluări începute în primul trimestru al anului.  

"Piaţa internaţională de petrol şi gaze trece printr-o perioadă de schimbări majore, care pot destabiliza normele după care jucătorii s-au ghidat până acum. Să acţionăm prea târziu sau deloc nu se numără printre opţiunile pe care le avem, iar compania trebuie aliniată la noile standarde rapid şi în forţă", a declarat Rudolf Kemler, şeful OIAG şi preşedintele Consiliului de Supraveghere al OMV.

OIAG (Austrian State Holding Company) deţine 31,5% din acţiunile OMV fiind cel mai mare acţionar al grupului, în timp ce International Petroleum Investment Company, un fond de investiţii din Abu Dhabi, are o participaţie de aproape 25%.

Kemler a spus că eventualele schimbări în conducerea şi structura OMV vor fi discutate pe baza concluziilor raportului de evaluare.

Cele mai recente modificări semnificative în strategia de afaceri a OMV au fost iniţiate în 2010, după venirea la conducere a lui Gerhard Roiss, care a schimbat direcţia grupului, axându-l pe segmentul upstream prin vânzarea de benzinării şi rafinării.