Energie

Un nou business antreprenorial aproape de miliard. Smart Diesel Arad, cel mai mare benzinar independent, afaceri de 940 milioane de lei în 2017, plus 30%

Un nou business antreprenorial aproape de miliard. Smart...

Autor: Alina-Elena Vasiliu

03.05.2018, 00:08 1752

♦ Ovidiu-Ioan Andrieş, 48 de ani, este principalul acţionar al companiei din Arad ♦  În România sunt doar zece companii antreprenoriale care au vânzări anuale de cel puţin un miliard de lei.

Businessul Smart Diesel din Arad, cel mai mare benzinar independent de pe piaţa locală, a ajuns anul trecut la 942 de milioane de lei după un salt de 33% al cifrei de afaceri. Profitul companiei s-a situat în 2017 la 21,8 milioane de lei, în creştere cu 43%, potrivit informaţiilor pu­blicate pe site-ul Minis­te­rului de Finanţe.

Compania se ocupă de comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru au­to­vehicule în magazine spe­­cializate. Creşterea de anul trecut a afacerilor este similară cu cea din 2016, când s-a situat tot la circa 30%, compania înre­gistrând în fiecare an avan­suri semnificative. Numă­rul de angajaţi ai com­paniei a crescut de aproape trei ori în ultimii şase ani, la o medie de 85 anul trecut.

Smart Diesel este con­trolată cu 49% din ac­ţiuni de Transport Service Group. Trans­port Service Group este o companie con­trolată la rândul ei de Ovidiu-Ioan Andrieş (70% din acţiuni), potrivit datelor de la Registrul Comerţului. Lui i se alătură mai multe persoane fizice. Din structura ac­ţio­na­riatului Smart Diesel fac parte şi Daniel-Mi­hai Imbre (25%), Ovidiu-Ioan Andrieş (22%) şi Petru Fărcaş (4%).

Despre Ovidiu-Ioan Andrieş există pu­ţine informaţii publice, însă potrivit pro­fi­lului său de pe reţeaua de socializare de busi­ness LinkedIn, el deţine funcţia de direc­tor în Transport Service Group din aprilie 2005, iar anterior, în perioada 2000-2005, a fost director de vânzări în cadrul su­cur­­salei locale a com­pa­niei anglo-olan­deze Shell. Andrieş este ab­solvent al Uni­ver­sităţii Tehnice Gheor­ghe Asachi din Iaşi.

Reprezentanţii Smart Diesel nu au răs­puns până la închi­derea ediţiei solicitării ZF privind motivele care au determinat creş­te­rea businessului şi planurile pe care le au pentru 2018.

Businessul Smart Diesel a fost conceput mai ales pentru clienţii co­merciali, compania având o reţea de ben­zinării pe plan local şi parteneriate pe plan extern în mai multe ţări. În România există peste 20 de staţii, după cum reiese din datele de pe site-ul Smart Diesel. Cea mai recentă in­vestiţie menţionată pe site este de 2 mil. euro într-o staţie de alimentare la Pecica, judeţul Arad.

„Serviciile noastre includ carduri car­bu­rant, carduri de alimentare motorină, car­duri motorină extern, alimentare moto­ri­nă extern. Alimentarea se poate face atât pe teritoriul României, cât şi în Austria, Slo­ve­nia, Belgia, Spania, Franţa, Germania, Ce­hia, Ungaria şi Luxemburg“, se arată pe site.

Compania livrează motorină şi în sistem vrac pentru companiile care folosesc în ac­ti­vitatea lor curentă carburanţi. „Livrarea se face la locul consumului, utilizând flota pro­prie de cisterne“, se mai arată pe site.

Domeniile pentru care Smart Diesel livrea­ză vrac sunt agricultură, construcţii, trans­porturi şi logistică şi sectorul forestier.

La finalul anului 2016, reprezentanţii Smart Diesel spuneau că au în vedere şi ide­ea de a intra pe segmentul B2C (business to consumer).

Smart Diesel s-a dezvoltat în umbra celor mai mari patru companii petroliere de pe piaţa locală – Petrom, Rompetrol, Lukoil şi MOL România, care şi-au adjudecat peste 75% din cele 2.100 de staţii de alimentare cu benzină şi motorină din România.

Totuşi, Smart Diesel a reuşit să se ridice deasupra altor benzinari independenţi, toţi activând pe o piaţă a carburanţilor care s-a situat în 2017 la o valoare de 44,3 miliarde de lei (circa 9,6 miliarde de euro), potrivit datelor de la Institutul Naţional de Statistică.

alina.vasiliu@zf.ro

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO