• Leu / EUR4.6639
  • Leu / GBP5.2762
  • Leu / USD4.1179
Energie

Vânzările de carburanţi au avut un recul de 10% ca urmare a accizei, iar profitul a scăzut din cauza taxei pe stâlp. Compania va investi însă în noi benzinării

Secțiune susținută de Medlife Logo
Vânzările de carburanţi au avut un recul de 10% ca urmare a accizei, iar profitul a scăzut din cauza taxei pe stâlp. Compania va investi însă în noi benzinării

Autor: Roxana Petrescu, Radu Bostan

13 aug 2014 789

Petrom, cea mai mare companie din România, a anunţat ieri vânzări de 10,7 miliarde de lei (2,4 miliarde de euro) în prima jumătate a anului, cu 7% mai mici comparativ cu perioada similară a anului trecut, în timp ce profitul companiei s-a contractat cu 42%, până la 1,38 de miliarde de lei (310 milioane de euro). Cele mai importante scăderi au venit în a doua parte a anului, reflectând condiţiile înrăutăţite din piaţă după introducerea accizei de 7 cenţi pe litrul de carburant.

„Cererea redusă de produse petroliere şi gaze, combinată cu impozitarea suplimentară introdusă în 2013-2014, a neutralizat în mare măsură beneficiile rezultate în urma liberalizării preţului la gaze“, a declarat Mariana Gheorghe, directorul general executiv (CEO) al Petrom.

De la 1 aprilie guvernul a decis introducerea unei accize suplimentare de 7 cenţi pe litrul de benzină şi motorină, lucru care a generat scumpiri peste noapte de circa 7%. În acest moment, potrivit datelor publicate de Oil Bulletin, România are al nouălea cel mai scump litru de motorină din Uniunea Europeană, (1,412 euro pe litru) piaţa locală depăşind ţări cu puteri de cumpărare net superioare cum ar fi Germania, Belgia, Austria, Franţa sau Luxemburg. În cazul benzinei, datele din ultimul raport Oil Bulletin, din data de 04.08.2014, arată că un litru cumpărat din România (1,402 euro pe litru) este mai scump decât unul din Austria sau Polonia. De altfel, imediat după ce măsura introducerii taxei de 7 cenţi pe litru, marii transportatori au anunţat că vor evita să-şi mai facă plinul în România.

Zodia promoţiilor

„Volumele de vânzări din marketing ale grupului în T2/2014 au fost cu 10% sub nivelul din T2/2013. Vânzările cu amănuntul ale grupului, care au reprezentat 70% din vânzările totale din marketing, au scăzut cu 8% faţă de nivelul din T2/2013, fiind afectate în principal de creşterea taxelor la carburanţi în România şi de concurenţa mai mare. Vânzările comerciale au scăzut cu 15% faţă de acelaşi trimestru al anului trecut“, se arată în raportul publicat ieri de Petrom.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro

*MedLife susține informarea și educarea ca sursă principală de dezvoltare a unui business sănătos. De aceea, recomandăm informarea continuă cu ajutorul articolelor din secțiunea Companii!

Etichete:

Newsletter Ziarul Financiar

Înscrie-te la newsletter-ul ZF.ro ca să primeşti zilnic informaţiile de business care contează. Ia decizii în cunoştinţă de cauză!

Principalele valute BNR - joi, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.6639
Diferență: 0,0086
Ieri: 4.6635
Azi: 4.1179
Diferență: -0,2519
Ieri: 4.1283
Azi: 5.2762
Diferență: -0,1722
Ieri: 5.2853
Azi: 4.0856
Diferență: -0,3682
Ieri: 4.1007