Energie

Cea mai mare companie petrolieră locală intră în cursa verde. Verchere, OMV Petrom: Evaluăm proiecte de energie solară şi ne actualizăm strategia. Aproape 15% din benzinăriile Petrom au panouri fotovoltaice montate

Cea mai mare companie petrolieră locală intră în...

Autor: Roxana Petrescu

28.04.2021, 14:41 466

OMV Petrom, unicul producător local de petrol şi gaze, va anunţa în a doua jumătate a anului o actualizare a strategiei de dezvoltare pentru a se alinia tranziţiei energetice.

“Pentru a contribui la un mediu mai curat, pe lângă eforturile noastre de reducere a emisiilor de CO2, evaluăm diverse proiecte de energie durabilă, inclusiv solare, fotovoltaice şi biocombustibili. În a doua jumătate a acestui an, vom oferi o actualizare a strategiei, inclusiv abordarea noastră înceea ce priveşte tranziţia energetică”, spune Christina Verchere, CEO al OMV Petrom, în deschiderea raportului anual pe 2020 pe care firma l-a publicat recent.

Compania deja a făcut paşi importanţi pe calea energiei solare în contextul în care 82 din cele 560 de benzinării din România au fost echipate anul trecut cu panouri fotovoltaice.

“În segmentul de vânzări cu amănuntul, am instalat, până la final de 2020, panouri fotovoltaice în 82 de staţii din România, astfel că acestea pot fi alimentate cu energie verde şi reduc consumul de energie convenţională. Prin instalarea de panouri fotovoltaice, mai mult de 10% din necesarul de electricitate al staţiilor de alimentare cu carburanţi provine din energie solară. Panourile fotovoltaice produc mai mult de 30.000 kWh de energie verde pe an în fiecare staţie.”

OMV Petrom a înregistrat în 2020 un profit net de 1,28 miliarde de lei, în scădere cu 64% faţă de anul precedent, şi vânzări de 19,7 mld. lei, minus 23%, pe fondul scăderii preţurilor barilului de petrol şi ca urmare a cererii scăzute pentru carburanţi. Deşi pentru anul acesta compania a anunţat un buget de investiţii de 2,9 miliarde de lei, în 2022-2023 este prevăzută o creştere semnificativă a investiţiilor, potrivit informaţiilor din raportul companiei.

“În ceea ce priveşte investiţiile excluzând achiziţiile, estimăm 2,9 miliarde lei pentru 2021 şi o medie anuală pentru 2022-2023 de 3,8 miliarde lei (excluzând şi cheltuielile de dezvoltare a proiectelor strategice majore), majoritatea fiind direcţionate către Upstream.”

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO