Companii

Espasa, Auchan: După preluarea Real vom menţine locurile de muncă şi vom dezvolta un sediu comun în Drumul Taberei

Espasa, Auchan: După preluarea Real vom menţine locurile de muncă şi vom dezvolta un sediu comun în Drumul Taberei

Autor: Cristi Moga

05.12.2012, 00:07 3648

Patrick Espasa, francezul care de anul viitor, după implementarea tranzacţiei prin care Auchan va cumpăra 20 de magazine Real, va deveni unul dintre puţinii manageri din România care au în subordine peste 10.000 de angajaţi spune că intenţia grupului este de a menţine locurile de muncă în noul grup format şi pregăteşte un nou sediu în Drumul Taberei, unde vor fi integrate operaţiunile "din afara hipermarketurilor".

Auchan a ajuns ieri la 11 magazine pe piaţa locală şi aproximativ 4.700 de angajaţi, după ce a finalizat o nouă unitate în cartierul bucureştean Crângaşi. În acest an afacerile companiei s-ar putea apropia de 500 de milioane de euro. De la Real francezii vor cumpăra 20 de magazine cu aproximativ 5.400 de angajaţi, tranzacţie în urma căreia va fi format un nou gigant cu afaceri de circa 1,1 miliarde de euro şi peste 10.000 de salariaţi.

"Preluăm compania Real cu întregul efectiv de salariaţi. Credem că prin aplicarea politicii noastre comerciale vom câştiga noi clienţi şi confirmăm faptul că vom menţine locurile de muncă, iar prin dezvoltarea cifrei de afaceri vom avea ocazia să creăm noi locuri de muncă. Este posibil să mai apară unele recalificări în anumite meserii, dar avem şansa că Auchan este acum o companie mică, fără probleme de supraefectiv. Din contră, ne bucurăm că avem această bună oportunitate de a avea noi resurse disponibile, profesioniste", a declarat Espasa pentru ZF la doar câteva zile după ce grupurile Auchan şi Metro au făcut publică semnarea unei tranzacţii de 1,1 miliarde de euro care implică 91 de magazine din patru ţări din regiune.

Analiza Concurenţei

Până la implementarea efectivă a achiziţiei, francezii pregătesc deocamdată dosarul ce va fi înaintat către Consiliul Concu­renţei şi se feresc să dea termene legate de momentul în care îşi vor monta sigla pe cele 20 de magazine Real.

Acest proces poate dura chiar mai mult de un an, ţinând cont de ultima tranzacţie mare din retailul local. Astfel, în februarie 2010 Lidl a anunţat preluarea magazinelor Plus, avizul de la Consiliul Concurenţei a fost primit în noiembrie 2010, iar procesul de redenumire a fost finalizat în iunie 2011, adică la circa 16 luni distanţă de la anunţarea tranzacţiei.

Există însă posibilitatea ca reprezentanţii Consiliului să impună anumite condiţii pentru aprobarea tranzacţiei, cum ar fi excluderea de pe "lista de achiziţii" a unor magazine din cauza unor probleme de concurenţă?

"Vom aştepta în perioada care urmează autorizările organismelor responsabile pentru asigurarea concu­renţei. Nu putem să răspundem în locul lor, dar nu anticipăm dificultăţi semnificative. Ponderea comerţului modern în afara Bucureştiului nu depăşeşte 50%, în piaţă sunt mulţi actori, atât hipermarketuri, cât şi supermarketuri sau alte formate de magazine, comerţul continuă să se dezvolte, iar concurenţi care astăzi nu sunt prezenţi în diferite oraşe vor ajunge acolo în perioada următoare. Există de altfel destule proiecte în acest sens", a mai spus Espasa.

Marea organizare

Francezul spune legat de posibila renegociere a anumitor contracte derulate de Real că prin achiziţia companiei germane "Auchan se va substitui contractelor existente ale Real, de produse şi servicii".

"Prioritatea pentru noi, după aprobarea tranzacţiei, va fi de a primi şi a integra toţi colaboratorii Real şi de a organiza integrarea sistemelor, logisticii şi a politicilor comerciale."

Magazinele Real deţinute în proprietate de către grupul german se află în cartierul bucureştean Vitan, în Craiova, Braşov şi Târgu-Mureş, spune Espasa, primele două unităţi fiind de altfel pe lista hipermarketurilor Real cu cele mai mari vânzări de pe piaţa locală. Ce alte criterii au determinat Auchan să facă această achiziţie?

"Punctele de forţă ale Real sunt legate de experienţa companiei în ceea ce priveşte produsele proaspete, mărcile proprii, gestiunea gamelor permanente, precum şi logistica şi eficienţa operaţională. Este o bună oportunitate pentru noi de a menţine parcul de furnizori «Made in Romania» construit de Real şi de a-l dezvolta în sinergie cu Auchan."

Extinderea continuă

Auchan va continua să se extindă, prioritate în perioada următoare având proiectele din Braşov şi Drumul Taberei (Bucureşti) pe care compania intenţionează să le înceapă în primele luni ale anului viitor.

În Drumul Taberei, pe terenul fostei fabrici Tricodava va fi de altfel stabilit şi viitorul sediu central al Auchan.

" Am prevăzut sediul central pentru serviciile reunite în proiectul Auchan din Drumul Taberei. Vom avea astfel posibilitatea de a regrupa toate echipele serviciilor centrale în acelaşi loc. Prin urmare, după autorizare şi preluarea proprietăţii, dorim să integrăm echipele", a punctat Espasa.

Grupul Auchan, prin divizia Immochan, a demonstrat că are capacitatea de a se dezvolta rapid după ce a demarat în câteva luni în cartierul Giuleşti un proiect format dintr-un hipermarket Auchan de 5.000 de metri pătraţi, o galerie comercială de 2.400 de metri pătraţi cu aproximativ 25 de magazine pentru servicii şi o unitate Altex de 600 de metri pătraţi, deasupra unei parcări acoperite.

"Acest proiect arată că în România sunt constructori buni, ingineri buni şi se poate face treabă în condiţiile în care lucrările efective au durat circa şase luni şi nu a fost un proiect simplu - are parcare la subsol, birouri la etaj, astfel că nu a fost tocmai uşor", a punctat Tatian Diaconu, managing director al Immochan România.

Auchan aşteaptă pentru magazinul din Giuleşti aproximativ 6.000-7.000 de clienţi zilnic şi vânzări anuale de peste 30 de milioane de euro.

AFACERI DE LA ZERO