Constructorul german de nave de croazieră de lux Meyer Werft, unul dintre cei mai mari la nivel mondial, are probleme majore de lichiditate, vizând eliminarea a sute de locuri de muncă pentru a-şi reduce costurile, potrivit Reuters.
Guvernul german ia în considerare acordarea de asistenţă federală companiei, împreună cu statul Saxonia Inferioară, unde este localizat şantierul Pepenburg al companiei cu o vechime de peste 200 de ani.
Conform taggeschau.de, cancelarul german Olaf Scholz vrea să le dea el însuşi vestea celor 3.300 de angajaţi ai şantierului naval la o întâlnire de lucru.
Reuters notează că Meyer Werft are nevoie să atragă 2,7 miliarde de euro în anii următori, după declaraţiile şefului pe restructurare Ralf Schmitz.
Tot în industria germană a luxului, FTI Group, unul dintre cei mai mari tur-operatori ai Europei, a intrat în iunie în insolvenţă, notează Euronews.
Compania cu sediul în München se confruntă cu o serie întreagă de probleme, printre care nivelul redus al rezervărilor. Mii de turişti au fost afectaţi.
Companiile aeriene şi tur-operatorii se confruntă în continuare cu efectele pandemiei, dublate de costurile ridicate de trai şi dobânzile mari care reduc cererea de călătorii.
La începutul anului, proprietarul lanţului de magazine de lux KaDeWe a depus cerere de protecţie împotriva falimentului, invocând creşterea dramatică a costurilor legate de chirii.
Grupul KaDeWe, parte a imperiului imobiliar cu probleme Signa, era atunci deţinut în proporţie de 49,9% de Signa Retail, imperiul imobiliar de lux intrat la rândul său în faliment anul trecut. Restul de 50,1% aparţine Central Group of Thailand.
Recent, brandul de lux Hugo Boss a devenit ultimul care avertizează cu privire la perspectivele sumbre cu care se confruntă sectorul de lux.
Hugo Boss şi-a redus estimările legate de vânzări pe anul fiscal 2024 la între 4,20 miliarde şi 4,35 miliarde de euro de la prognoza anterioară de 4,30-4,45 miliarde de euro, scrie Investopedia.
Compania a pus revizuirea în jos pe seama provocărilor macroeconomice şi geopolitice persistente care reduc cererea de consum la nivel mondial.