Companii

Este industria luxului din Germania în faliment?

Este industria luxului din Germania în faliment?

Autor: Catalina Apostoiu

22.08.2024, 21:48 770

Constructorul german de nave de croazieră de lux Meyer Werft, unul dintre cei mai mari la nivel mondial, are probleme majore de lichiditate, vizând eliminarea a sute de locuri de muncă pentru a-şi reduce costurile, potrivit Reuters.

Guvernul german ia în conside­rare acordarea de asistenţă federală companiei, împreună cu statul Saxo­nia Inferioară, unde este localizat şantierul Pepenburg al companiei cu o vechime de peste 200 de ani.

Conform taggeschau.de, cancela­rul german Olaf Scholz vrea să le dea el însuşi vestea celor 3.300 de anga­jaţi ai şantierului naval la o întâlnire de lucru.

Reuters notează că Meyer Werft are nevoie să atragă 2,7 miliarde de euro în anii următori, după declara­ţiile şefului pe restructurare Ralf Schmitz.

Tot în industria germană a luxului, FTI Group, unul dintre cei mai mari tur-operatori ai Europei, a intrat în iunie în insolvenţă, notează Euronews.

Compania cu sediul în München se confruntă cu o serie întreagă de probleme, printre care nivelul redus al rezervărilor. Mii de turişti au fost afectaţi.

Companiile aeriene şi tur-opera­torii se confruntă în continuare cu efec­tele pandemiei, dublate de cos­turile ridicate de trai şi dobânzile mari care reduc cererea de călătorii.

La începutul anului, proprietarul lanţului de magazine de lux KaDeWe a depus cerere de protecţie împotriva falimentului, invocând creşterea dramatică a costurilor legate de chirii.

Grupul KaDeWe, parte a impe­riului imobiliar cu probleme Signa, era atunci deţinut în proporţie de 49,9% de Signa Retail, imperiul imo­biliar de lux intrat la rândul său în faliment anul trecut. Restul de 50,1% aparţine Central Group of Thailand.

Recent, brandul de lux Hugo Boss a devenit ultimul care averti­zea­ză cu privire la perspectivele sumbre cu care se confruntă sectorul de lux.

Hugo Boss şi-a redus estimările legate de vânzări pe anul fiscal 2024 la între 4,20 miliarde şi 4,35 miliarde de euro de la prognoza anterioară de 4,30-4,45 miliarde de euro, scrie Investopedia.

Compania a pus revizuirea în jos pe seama provocărilor macroeconomice şi geopolitice persistente care reduc cererea de consum la nivel mondial.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Power Summit 2025