Companii

Ethos, cea mai mare retea independenta de supermarketuri, tinteste vanzari de 34 de milioane de euro

Ethos, cea mai mare retea independenta de supermarketuri, tinteste vanzari de 34 de milioane de euro

Ethos detine 16 supermarketuri localizate in special in Bucuresti

18.12.2007, 20:13 266

Ethos, cea mai mare retea independenta de supermarketuri, detinuta de sotii Soloman, si-a planificat extinderea cu cinci unitati in afara Bucurestiului prin investitii de circa 4,2 milioane de euro anul viitor.
"Investim peste 5% din cifra de afaceri in extinderea retelei, restul investitiei fiind asigurata de atragerea de finantari de la Credit Europe Bank", a declarat Ion Soloman, administratorul Ethos Supermarket.
Ethos, care detine 16 unitati localizate in special in Bucuresti, si Pic Group, operatorul hipermarketurilor Pic, sunt in prezent cei mai mari retaileri cu actionariat romanesc de pe piata.
Compania mizeaza pe vanzari de 22 mil. euro (fara TVA) si un EBITDA de 0,7 mil. euro in acest an. Anul viitor, extinderea retelei ar putea duce cifra de afaceri Ivet Comprod, operatorul magazinelor Ethos, la 34 mil. euro (valoare neta), potrivit estimarilor lui Soloman. Reteaua care cuprinde magazine cu o suprafata medie de vanzare de 600 de metri patrati a fost dezvoltata de sotii Soloman pe piata din Capitala incepand cu anul 2001. Acestia au deschis primul lor magazin alimentar in 1992.
Anul trecut, Ethos a deschis primul magazin in afara Capitalei, in orasul Campulung (Arges), iar in 2008 reteaua se va concentra pe extinderea in afara Capitalei. In acest an, Ethos a deschis in total 6 unitati.
"In Bucuresti, chiria pentru o locatie de supermarket este chiar si de zece ori mai mare decat in provincie", a mai spus Soloman.
Proprietarii Ethos au purtat discutii in acest an pentru vanzarea retelei cu mai multi investitori straini, insa fara a ajunge la un acord.
Reteaua romaneasca a fost tinta preluarii de catre fondul elen de investitii Global Finance, operatorul magazinelor La Fourmi. Tranzactia nu s-a finalizat insa, deoarece partile implicate nu au ajuns la un acord. Un alt fond de investitii interesat de afacerea Ethos a fost SigmaBleyzer, care a vrut sa intre ca actionar majoritar in companie.
Dupa discutiile cu investitorii straini, actionarii retelei Ethos au decis sa se concentreze in urmatoarea perioada pe extinderea retelei. Ion Soloman a afirmat insa ca ar putea iesi din afacere in urmatorii doi ani, pentru a-si investi banii in alte sectoare de activitate. Sotii Soloman nu au in prezent alte afaceri, insa vor investi in urmatoarea perioada circa 100.000 de euro pentru a pune pe picioare o firma de reciclare.
"In retail, marjele de castig sunt pe un trend descendent, va fi tot mai greu de obtinut o rata a profitului operational de 20% pentru ca e o concurenta tot mai dura", a explicat Soloman.
Ethos mai detine marca proprie Primo sub care sunt comercializate aproximativ 100 de produse fabricate local sau importate din tarile din regiune.
In acest an, Ion Soloman s-a numarat printre initiatorii proiectului RomRetail, o alianta a retailerilor mici de pe piata bunurilor de larg consum. Aceasta urma sa fie infiintata pana la finele lui 2007 si sa reuneasca, intr-o prima faza, cinci retele autohtone de supermarketuri, Ethos, Cip Savin (Campulung Moldovenesc), Wolf (Brasov), Mara Supermarketuri (Focsani) si Hard Discount (Brasov). Proiectul micilor comercianti a esuat insa, iar o parte dintre investitori au decis sa-si vanda magazinele unor jucatori mai mari.
Cea mai mare provocare a retelelor romanesti de retail active pe piata FMCG este extinderea lanturilor internationale de comert care nu tin pasul cu ritmul accelearat de extindere a comertului modern.
Potrivit unui studiu al companiei de cercetare de piata GfK, formele moderne de comert (magazine de tip hipermarket, supermarket, discounter si cash & carry) detineau in primul semestru al anului circa 38% din sectorul FMCG din Romania, fata de 33% in aceeasi perioada din 2006.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO