Într-o perioadă în care românii sunt tot mai atenţi la modul în care îşi cheltuie banii, retailerii se bat în discounturi şi promoţii pentru a-i atrage pe oameni în magazine şi pentru a-i determina să cumpere.
Astfel, aproape un sfert din vânzările de bunuri de larg consum este reprezentat de produsele „la ofertă“, „la discount“ sau „la promoţie“.
Mai exact, cota promoţiilor în total vânzări din retailul FMCG (mai puţin produsele proaspete, precum fructe şi legume) a ajuns la 23,3% în primul semestru din 2024, în urcare cu aproape două puncte procentuale versus cele şase luni anterioare, arată datele Consumer Panel Services GfK.
De altfel, această cotă de piaţă creşte continuu din al doilea semestru din 2022, o perioadă când inflaţia ajunsese la cote maxime, iar românii începuseră să îşi simtă puterea de cumpărare afectată. Spre comparaţie, în prima parte din 2022 cota de piaţă a promoţiilor era de doar 17,2%, un minim al ultimilor cinci ani cel puţin.