Companii

Europa de Est sustine in continuare rulajul grupului Metro. Divizia locala cash & carry, vanzari de 800 mil. euro

Europa de Est sustine in continuare rulajul grupului Metro. Divizia locala cash & carry, vanzari de 800 mil. euro

Metro Cash & Carry detine in prezent 23 de magazine in Romania

01.08.2008, 19:16 30

Metro Cash & Carry, cel mai mare jucator din retailul alimentar romanesc, a inregistrat in prima jumatate a anului vanzari de peste 800 mil. euro pe piata locala, potrivit estimarilor ZF care iau in calcul cifra de afaceri de 6 mld. euro raportata de companie in Europa de Est si contributia de peste 13% a pietei romanesti la acest rulaj.
Potrivit informatiilor publicate de grupul german Metro in raportul semestrial, vanzarile diviziei cash & carry s-au majorat cu 14,4% in primul semestru al acestui an in Europa de Est, pana la 6 miliarde de euro.
Anul trecut, divizia locala a Metro Cash & Carry a inregistrat o cifra de afaceri de 1,59 miliarde de euro, in crestere cu 11,3% fata de anul precedent. Cu acest rezultat, Romania a asigurat in 2007 aproximativ 13,5% din vanzarile realizate la nivelul Europei de Est, de peste 11 miliarde de euro. Pastrand aceeasi pondere si la nivelul primului semestru, businessul Metro Cash & Carry Romania a depasit 800 mil. euro in perioada ianuarie-iunie. Reprezentantii companiei nu au dorit sa comenteze acest rezultat.
Grupul german este prezent la nivel local prin intermediul a doua divizii, Metro Cash & Carry si Real Hypermarket.
Cele doua entitati au realizat vanzari de 1,95 mld. euro anul trecut, in crestere cu aproape 30% fata de 2006. Astfel, grupul a ajuns la al doilea miliard de euro in Romania dupa trei ani de la trecerea pragului de vanzari de un miliard de euro.
In prezent, grupul german detine in Romania 38 de magazine, dintre care 23 sub marca Metro Cash & Carry, respectiv 16 in reteaua Real. Grupul german Metro a anuntat ca va deschide la finele anului cel de-al 24-lea magazin al retelei cash & carry la Deva, investitia in aceasta unitate fiind estimata la 15-20 mil. euro.
Ultima inaugurare a avut loc in anul 2005, in zona Baneasa din Capitala.
Retailerul Real, cea de-a doua divizie a grupului pe plan local, ar putea ajunge in acest an la vanzari de 700 milioane de euro, dublu fata de anul trecut, ca urmare a extinderii numarului de magazine pana la 21 de locatii la sfarsitul anului. Pentru anul viitor reprezentantii companiei vizeaza depasirea unui miliard de euro pe piata locala, iar numarul de angajati ai retelei de hipermarketuri va ajunge la 12.000 de persoane, cu 4.500 de oameni mai mult decat in prezent.
Comertul modern din Romania era estimat de Planet Retail la 7 miliarde de euro la nivelul anului 2007.
Metro Group a inregistrat vanzari de 19,2 miliarde euro in afara Germaniei, in urcare cu 11%, crestere compusa din avansuri de 20% in Europa de Est, respectiv 4,1% in vestul continentului. Vanzarile totale ale grupului s-au majorat cu 7,1%, la 31,69 miliarde euro, fata de 29,58 miliarde euro in perioada similara a anului trecut, iar profitul EBITDA (inainte de plata dobanzilor, taxelor, includerea deprecierii si a amortizarii) a scazut cu 17,8%, la 874 milioane euro. La nivelul Europei de Est, vanzarile Metro au atins 8,31 miliarde euro. Numarul de magazine operate de Metro a crescut cu 4,8%, la 2.240 de unitati, dintre care 357 in Europa de Est.

Patru miliardari in retail in 2009

Companiile germane Metro Cash&Carry si Rewe Group sunt primele care au trecut de vanzari de 1 mld. euro, cu un rulaj de 1,59 mld. euro, respectiv 1,45 mld. euro in 2007;

Carrefour, cel mai mare jucator pe piata hipermarketurilor dupa cifra de afaceri din 2007, a anuntat ca va depasi in acest an vanzari de un miliard de euro;

Real Hypermarket, principalul competitor al Carrefour pe acest segment, vede un rulaj anual de peste un miliard de euro in 2009.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO