Companii

European Drinks: Pe pietele externe se poate intra doar cu preturi foarte mici

European Drinks: Pe pietele externe se poate intra doar cu preturi foarte mici

Exporturile producatorului de bauturi racoritoare reprezinta aproximativ 3% din vanzarile companiei, care se situeaza la 300 mil. litri anual

06.11.2007, 18:26 133

"Pe pietele externe, unde competitia este acerba si brandurile noastre nu au notorietatea din Romania, se poate intra doar cu preturi foarte mici", a spus Adrian Rotar, managing director al companiei European Drinks. El a mai declarat ca, pana in prezent, piata interna s-a dovedit mai profitabila pentru companie datorita costurilor de transport mai reduse decat in cazul exporturilor.
In prezent, exporturile producatorului de bauturi racoritoare European Drinks reprezinta aproximativ 3% din vanzarile totale ale companiei care se situeaza in jurul a 300 mil. litri anual.
"Leul puternic nu ne-a ajutat in acest an la exporturi. In schimb, pe piata romaneasca am vandut foarte bine", a adaugat Rotar. Grupul European Food & Drinks isi distribuie produsele in peste 20 de tari din Europa si poarta discutii pentru demararea exporturilor de apa minerala in Japonia. Pe continentul asiatic exporta in prezent si grupul Romaqua, producatorul apei minerale Borsec. Exporturile reprezinta circa 2% din vanzarile totale realizate de Romaqua Group, potrivit datelor furnizate de companie la inceputul acestui an.
Fratii Micula au deschis filiale ale grupului European Food & Drinks in opt tari din regiune, Republica Moldova, Cehia, Slovacia, Ungaria, Polonia, Rusia, Ucraina si Bulgaria. Prima companie implantata in strainatate a fost creata in anul 1995, iar cea mai recenta deschidere a unei subsidiare a avut loc in urma cu aproximativ doi ani, in Polonia. In aceste companii lucreaza peste 100 de angajati. Exporturile grupului se realizeaza si prin parteneriate cu distribuitori locali. De altfel, reprezentantii companiei oradene sunt aproape nelipsiti de la targurile alimentare internationale, care le aduc mai multe colaborari pe piete externe.
Exporturile grupului detinut de fratii Micula au inregistrat o crestere de aproape 50% in acest an fata de 2006, ritmul de crestere a vanzarilor pe pietele externe fiind superior celui inregistrat in Romania. Fratii Micula au declarat anterior ca o contributie majora a cresterii exporturilor au avut-o parteneriatele cu lanturile mari de magazine. Producatorul a demarat exporturile de bauturi racoritoare in Iordania, Italia, Irlanda si Spania in acest an.
Vanzarile de bauturi racoritoare European Drinks, atat pe piata externa cat si la export, au inregistrat o crestere de 25- 30% in primul semestru al anului fata de aceeasi perioada din 2006.
Compania a realizat o cifra de afaceri de 139,2 mil. euro anul trecut, in crestere cu aproape 17% fata de 2005, fiind in prezent al treilea mare jucator pe piata bauturilor racoritoare din Romania, dupa Coca-Cola si Pepsi. European Drinks a inregistrat o dublare a profitului net in 2006 fata de anul anterior, pana la valoarea de 1,4 mil. euro, potrivit datelor comunicate de companie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO