• Leu / EUR5.0846
  • Leu / GBP5.7681
  • Leu / USD4.3948
Companii

EXCLUSIV ZF. Brico Depot din România: reţeaua se integrează în grupul Altex şi se pregăteşte de rebranding. Anunţul a fost făcut chiar înainte de startul Black Friday 2025

EXCLUSIV ZF. Brico Depot din România: reţeaua se...

Autor: Bogdan Alecu

13.10.2025, 17:06 17194

Unul dintre cele mai cunoscute branduri din bricolaj din România, Brico Depot, reţea prezentă pe piaţă din 2014, va fi rebranduită în perioada următoare, după integrarea completă în grupul Altex România. Procesul vine în contextul lansării campaniei Black Friday 2025, care începe pe 30 octombrie şi durează trei săptămâni, o premieră pentru toate brandurile grupului – Altex, Media Galaxy şi Brico Depot.

„Brandul Brico Depot aparţine Kingfisher şi va fi înapoiat acestuia. Rebrandingul va fi comunicat la momentul potrivit, dar clienţii nu vor simţi o diferenţă în calitate sau servicii. Din contră, ne dorim să ridicăm standardele cel puţin la nivelul Altex”, a declarat Raul Filip, director adjunct Altex România.

După integrarea în Altex, Brico Depot funcţionează ca parte a unui ecosistem care include şi Media Galaxy, dar fiecare brand îşi păstrează identitatea şi categoriile de produse. „Avem trei branduri – Altex, Media Galaxy şi Brico – fiecare cu propria strategie. Nu se vor uni într-un singur magazin, însă vor exista locaţii unde toate sunt prezente în acelaşi complex comercial”, a explicat Filip.

Black Friday 2025 aduce, astfel, prima campanie comună pentru toate cele trei reţele. În perioada 30 octombrie – 19 noiembrie, clienţii vor putea accesa ofertele în magazinele fizice şi online, pe platformele digitale şi în aplicaţiile dedicate. Campania este una dinamică, cu oferte care se actualizează săptămânal şi cu stocuri suficiente pe toată durata ei.

„Clienţii pot cumpăra fără grija că produsele se epuizează în primele minute. Fiecare canal – magazin, site sau aplicaţie – oferă avantaje specifice. Experienţa de cumpărare a fost simplificată, iar timpii de livrare sunt mai scurţi”, a spus Filip.

Altex estimează o creştere a vânzărilor în această ediţie de Black Friday faţă de anul trecut. „Campania este mai aşteptată ca oricând, pe fondul contextului economic actual. Clienţii sunt mai atenţi, se documentează mai mult, compară ofertele şi aşteaptă momentul potrivit. Estimăm o creştere a vânzărilor la final de an, peste nivelul din 2024”, a afirmat Filip.

Reţeaua Brico Depot, cunoscută pentru magazinele sale de mari dimensiuni, îşi va continua activitatea sub noul brand şi va fi parte activă din strategia de expansiune a grupului. „Pentru următorii ani avem în plan între 7 şi 10 magazine noi anual, atât Altex, cât şi Brico Depot. Ne dorim o reţea mai eficientă, cu unităţi moderne şi o experienţă de cumpărare unitară”, a adăugat oficialul.

Pe lângă investiţiile în expansiune, compania a implementat un sistem informatic nou, menit să optimizeze logistica şi disponibilitatea produselor în timp real. Clienţii pot achiziţiona produse şi în rate fără dobândă, fie prin băncile partenere, fie prin serviciul de finanţare Credex, disponibil online şi în magazine.

Rebrandingul Brico Depot va fi anunţat oficial după finalizarea etapelor administrative, însă surse din piaţă indică faptul că noul brand va fi aliniat cu identitatea vizuală a Altex. Practic, numele Brico Depot dispare, dar magazinele vor continua să funcţioneze în aceleaşi locaţii, cu o ofertă extinsă în zona de bricolaj, construcţii şi amenajări.

„Clienţii nu trebuie să se aştepte la schimbări majore în ceea ce priveşte sortimentul. Vom completa gama acolo unde este nevoie – de exemplu, la bucătării sau electrocasnice – pentru a oferi un serviciu complet, dar nu vom modifica profilul de bricolaj al magazinelor”, a spus Filip.

Pentru grupul Altex, integrarea Brico Depot reprezintă o mişcare strategică ce consolidează poziţia pe piaţa de retail şi deschide accesul la noi segmente de clienţi. Black Friday devine, astfel, un test important pentru eficienţa noului model de business, care îmbină electro-IT-ul cu bricolajul şi serviciile de finanţare.

Într-o perioadă în care consumul este marcat de prudenţă, retailerul mizează pe experienţă, accesibilitate şi campanii coordonate. „Avem un portofoliu divers, o reţea extinsă şi capacitatea logistică de a susţine cererea ridicată. Pentru noi, Black Friday nu este doar o campanie, ci o demonstraţie de încredere faţă de clienţi”, a încheiat Raul Filip.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează Gala Ziarul Financiar, 17 noiembrie 2025
Principalele valute BNR - ieri, 13:37
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 5.0846
Diferență: 0,002
Ieri: 5.0845
Azi: 4.3948
Diferență: 0,0319
Ieri: 4.3934
Azi: 5.7681
Diferență: -0,078
Ieri: 5.7726
Azi: 5.4972
Diferență: 0,3652
Ieri: 5.4772