Companii

Eximtur asteapta o dublare a incasarilor din turism intern

25.06.2004, 00:00 22

Agentia de turism Eximtur din Cluj, cel mai mare tour-operator din Transilvania, a inregistrat o crestere cu circa 30% a incasarilor pe primul trimestru al anului, a spus Lucia Morariu, presedintele agentiei.
"Cel mai dinamic segment a fost turismul intern unde am avut o crestere de 40% in euro. Aceasta s-a datorat in principal introducerii sistemului de rezervari on-line, care ne asteptam sa dubleze incasarile pe tot anul", a spus Morariu.
Vanzarile de bilete de avion au crescut cu 10%, iar plecarile de turisti romani in straniatate (outgoing), cu 30%.
Eximtur  mizeaza in acest an pe o cifra de afaceri de 16 milioane euro, fata de 12,4 milioane euro in 2003, cresterea veniturilor fiind sustinuta si de dezvoltarea sistemului de rezervari online si deschiderea unei reprezentante in Bucuresti.
Vinzarile de vacante in Romania s-au cifrat anul trecut la 90 miliarde lei, estimarile pentru 2004 indicind atingerea nivelului de 120 miliarde lei (3 milioane euro). In ceea ce priveste biletele de avion vindute de agentie, valoarea acestora se ridica la circa 600.000 de euro pe luna.
Anul trecut, Eximtur a inregistrat peste 40.000 de clienti - care au cumparat sejururi in strainatate sau in Romania, din care aproximativ 2.000 au fost straini care au venit aici.
Clientii agentiei s-au orientat mai ales spre litoral, in special statiunea Mamaia, iar dintre vacantele in strainatate cel mai bine s-au vindut cele in Grecia, Tunisia, Egipt, Spania, Italia, Austria, Croatia si Turcia. Contractele incheiate de la inceputul anului arata ca Turcia, Tunisia si Egipt ramin si in 2004 printre preferintele turistilor romani.
"Turistii din Transilvania sint mai exigenti la raportul pret/calitate, deoarece ne comparam cu piata Ungariei, o piata asezata si ieftina, cu o mare diversitate de pachete charter si o circulatie turistica importanta. De exemplu, clientii din Baia Mare si Timisoara au la dispozitie zboruri charter ale tour-operatorului german TUI spre 13 destinatii, cu plecare din Budapesta", a mai afirmat Morariu.
Investitiile realizate in 2003 s-au ridicat la circa 90.000 de euro, suma fiind alocata pentru dezvoltarea unui sistem de rezervari online pentru turismul intern, cumpararea unor autoturisme si renovarea sediului din Sibiu.
Planurile pentru anul in curs prevad investitii de aproximativ 45.000 de euro pentru inlocuirea retelei de cumputere si cumpararea unui nou sediu in Cluj.
Din noiembrie 2002, Eximtur este agent acreditat al grupului german TUI. In prezent, societatea are reprezentante in Cluj, Timisoara, Sibiu, Baia Mare si Bucuresti, la care se adauga o retea de 200 de agentii partenere.
georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO