• Leu / EUR4.7559
  • Leu / GBP5.4795
  • Leu / USD4.1941
Companii

Exporturile cresc afacerile Azur cu 30%

Secțiune susținută de Medlife Logo

Compania timisoreana Azur, subsidiara a ICC Industrie INC New York, mizeaza in acest an pe o cifra de afaceri de 13,5 milioane de euro, cu aproximativ 30% mai mare decat in 2004.
Evolutia din ultimii ani a producatorului de lacuri si vopsele din Timisoara a fost determinata in principal de cresterea vanzarilor pe piata externa. Astfel, daca in 2003, exporturile Azur reprezentau doar 15% din totalul productiei, anul trecut au crescut cu inca 10%, fapt ce a dus la atingerea unei cifre de afaceri de 10,3 milioane de euro, cu 17% mai mare decat in anul precedent.
"Principalul obiectiv pentru acest an vizeaza extinderea pietei externe", a declarat pentru ZF Transilvania, Jakab Zoltan, director general al firmei. In prezent, 75% din productie este livrata pe piata interna, exporturile in Germania si Serbia asigurand 25% din vanzari.
Firma detine trei magazine de prezentare in Timisoara, iar la Piatra Neamt si Craiova cate un puncte de lucru. Planul de management pentru acest an include si extinderea retelei de depozite zonale, conducerea studiind deocamdata oportunitatile din mai multe regiuni.
"Cel mai bine vindem in Transilvania si Banat, in special in Cluj, Baia-Mare si Bihor, lucru explicabil prin traditia pe care brandul nostru il are dinainte de 1989 in aceste zone. Segmentarea pietei din acea perioada a continuat si dupa 1989, iar acum noi incercam sa spargem niste granite", a mai spus Jakab Zoltan. Acesta este si principalul motiv pentru care Azur a inaugurat punctele de lucru din Moldova si Oltenia, regiuni in care vanzarile firmei timisorene au crescut in ultimii ani.
Adresandu-se in special producatorilor de mobila si firmelor din domeniul constructiilor civile si industriale, firma Azur isi imparte cei mai importanti clienti intre producatorii interni si externi de poliesteri armati cu fibra de sticla, producatorii de anvelope de cauciuc si cei de mobila. Pe piata interna, una dintre cele mai bune colaborari a producatorului timisorean se deruleaza cu magazinele din reteaua Bricostore.
Anul trecut, investitiile de peste 640.000 de euro realizate de firma Azur au avut in vedere imbunatatirea unor aspecte tehnologice si a know-how-ului, dar si resursele umane si protectia mediului, domenii care constituie si in acest an o prioritate pentru producatorul timisorean. "Avem in vedere si punerea in functiune a unei linii automatizate de fabricatie a rasinilor ploliesterice", a mai spus directorul general Azur.
Compania Azur si-a inceput activitatea in 1844 la Timisoara, ca un atelier in care se fabricau lumanari, iar in 1923 Eugen Farber a infiintat Fabrica Unita de Lacuri si Vopsele. In 1990 are loc un proces de restructurare al companiei, iar in 1999 ICC Industrie INC NY cumpara de la FPS pachetul majoritar de 86,7% dintre actiuni, restul de 13,3% fiind detinute de persoane fizice si juridice. Capitalul social al Azur este de peste 87 de miliarde de lei. Cei mai importanti competitori sunt Policolor, Kober, Dufa, Modeco si Dyo.
transilvania@zf.ro

*MedLife susține informarea și educarea ca sursă principală de dezvoltare a unui business sănătos. De aceea, recomandăm informarea continuă cu ajutorul articolelor din secțiunea Companii!

Principalele valute BNR - ieri, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.7559
Diferență: -0,0357
Ieri: 4.7576
Azi: 4.1941
Diferență: 0,0072
Ieri: 4.1938
Azi: 5.4795
Diferență: 0,2525
Ieri: 5.4657
Azi: 4.1867
Diferență: -0,0668
Ieri: 4.1895