Exporturile de produse din mase plastice au depăşit anul trecut pragul de trei miliarde de euro după ce au variat şase ani la o valoare între două şi trei miliarde de euro. Faţă de 2016, exporturile au crescut cu aproximativ 10%, după cum arată o analiză a ZF făcută pe baza datelor furnizate de Institutul Naţional de Statistică, ajungând astfel la 3,2 miliarde de euro.
La o valoare a importurilor de 3,7 miliarde de euro şi a exporturilor de 3,2 miliarde de euro, înseamnă că România a înregistrat un deficit de circa 500 de milioane de euro pe piaţa produselor din cauciuc şi mase plastice. Faţă de anul 2010, exporturile sunt mai mult decât duble, iar importurile au crescut cu 60%. Totuşi, importurile rămân cu 15% mai mari decât exporturile din România.
În piaţa de produse din cauciuc şi mase plastice intră ţevile din plastic, profilurile din PVC pentru ferestre, materialele de hidroizolaţie şi termoizolaţie, consumabilele (pahare şi farfurii de unică folosinţă), ambalaje pentru alimente, piese din mase plastice pentru autoturisme, folii, pungi, saci.