Companii

Exporturile de îmbrăcăminte ale României au scăzut cu 25% în primul an de pandemie. Cea mai mare parte a hainelor realizate pe plan local iau drumul exportului, iar în marea lor majoritate clienţii sunt branduri europene

Exporturile de îmbrăcăminte ale României au scăzut cu 25% în primul an de pandemie. Cea mai mare parte a hainelor realizate pe plan local iau drumul exportului, iar în marea lor majoritate clienţii sunt branduri europene

Autor: Cristina Roşca

07.07.2021, 07:30 81

Pandemia a şters cu buretele 600 mil. euro din exporturile de haine ale României, astfel că fabricile locale au trimis peste graniţă produse în valoare de doar 1,8 mld. euro. Aceasta este de departe cea mai mică valoare de după 2008, aceasta fiind perioada analizată de ZF pe baza datelor de la biroul european de statistică Eurostat.

Exportul de haine „made in Romania“ se afla pe un trend descendent deja de câţiva ani, însă scăderea de 25% în 2020 versus 2019 e mult mai mare faţă de perioada anterioară.

Declinul a venit în contextul în care industria de modă a fost una dintre cele mai lovite de pandemia de COVID-19 care a dus la închiderea temporară a maga­zinelor offline din întreaga lume şi i-a făcut pe oameni să stea mai mult în casă şi să nu mai investească bani în haine şi pantofi.

Cea mai mare parte a hainelor realizate pe plan local iau drumul exportului, iar în marea lor majoritate clienţii sunt branduri europene. Apoi, din depozitele centrale ale acestor retaileri, rochiile şi bluzele „made in Ro“ ajung în toată lumea.

Principalele destinaţii pentru aceste produse sunt Italia, Germania şi Franţa. Cele trei state au plătit anul trecut aproape 1,2 mld. euro pentru hainele „made in Romania“. Acest lucru este simplu de explicat şi anume multe dintre brandurile mari de modă provin din aceste ţări şi tot aici au sediul central şi depozitele de unde distribuie hainele în toată lumea.

 

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO