Companii

Extinderea pe extern a urcat businessul Proges la 100 mil. euro

Extinderea pe extern a urcat businessul Proges la 100 mil. euro
19.02.2009, 19:00 182

Grupul Proges din Oradea, unul dintre cei mai mari distribuitori de materiale de constructii cu capital romanesc, a realizat anul trecut o cifra de afaceri de circa 100 mil. euro, in crestere cu 25% fata de anul precedent, datorita extinderii retelei locale de magazine cu 20 de unitati si patrunderii in Ungaria si Moldova. Pentru anul acesta grupul si-a bugetat mentinerea cifrei de afaceri din 2008, chiar daca va continua procesul de extindere a retelei de magazine, pentru ca vor scadea vanzarile.

"Criza financiara a condus la reducerea ritmului de crestere, evolutia vanzarilor ramanand intr-o toleranta acceptabila raportat la previziunile noastre. Vor fi puternic afectate companiile care nu vor reusi o gestionare eficienta a costurilor. Estimam ca piata materialelor de constructii va inregistra o usoara scadere in prima jumatate a anului, dupa care va avea valori apropiate de cele inregistrate in 2008", a declarat Annamaria Anton-Bako, marketing manager al Proges.
Compania a investit anul trecut 5 milioane de euro in extinderea retelei de magazine, printre orasele vizate numarandu-se Caransebes, Turda, Fagaras, Barlad, Tecuci, Roman, Giurgiu, Sfantu Gheorghe, Petrosani, Onesti, Medias, Targu-Mures, Timisoara, Piatra-Neamt, Sighisoara si Tulcea, ajungand la un numar de 66 de locatii.
"Continuam planul de extindere a retelei de magazine si urmarim semnalele pietei in mod continuu si cautam si aplicam masurile optime pentru obtinerea unui rezultat pozitiv", spune Bako. Compania Proges SRL, principala firma a grupului, a realizat in 2007 o cifra de afaceri de 176 milioane de lei (52 mil. euro), in crestere cu peste 60% fata de anul precedent.
Proges va mai deschide anul acesta doua magazine de mari dimensiuni, denumite Proges Superstore cu peste 1.000 de metri patrati, la Targu-Mures si la Bacau, in cadrul centrelor comerciale European Retail Park, in care va investi circa 1,2 milioane de euro. In plus, Proges a deschis si primul magazin de mari dimensiuni din Moldova, in care a investit 600.000 de euro. Unul dintre cele mai mari magazine ale retelei Proges a fost deschis recent in urma unei investitii de un milion de euro, in Bucuresti, in cadrul proiectului West Park Militari, si are o suprafata de 1.350 de metri patrati.
Proges s-a extins in urma cu doi ani si in Ungaria, unde a deschis primul magazin in localitatea Niyregyhaza, valoarea investitiei fiind de aproximativ 500.000 de euro.
"In acest moment exista trei magazine (Nyregyhaza, Debrecen si Szeged) si un centru logistic la Szolnok. Pentru 2009 preconizam deschiderea a cel putin trei noi locatii si cresterea portofoliului de clienti persoane juridice", spune Bako.
Tot in cadrul strategiei de extindere a retelei de magazine, compania a achizitionat in 2007 zece magazine de la compania EEP (East European Partner) din Bucuresti, distribuitor de mocheta, covoare si PVC, pentru circa 6 milioane de euro.
Grupul Proges, infiintat in urma cu opt ani, este detinut de trei oameni de afaceri din Oradea, Sim Cristian Ovidiu, Copacean Cristian Florin si Ilonta Claudiu, potrivit datelor de la Registrul Comertului, si are 1.000 de angajati, dintre care 300 de angajati sunt pe pietele externe.
Proges distribuie parchet laminat marcile Kronotex (Germania), Egger (Austria) si Unilin (Belgia), parchet triplustratificat Barlinek (Polonia), covoare Balta Group, usi Kronodoor (Polonia), Porta Doors (Polonia), mocheta si PVC marca Tarkett (Franta), mocheta Associated Weavers (Belgia) si lambriuri PVC marca Vox.
Principalii competitori ai companiei sunt retelele de bricolaj locale precum Ambient din Sibiu si Dedeman din Bacau, si cele straine Bricostore (Franta), Praktiker, Hornbach si OBI din Germania, bauMax (Austria) sau Mr. Bricolage (Franta).
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO