Companii

EY România lansează un instrument care permite estimarea valorii de piaţă a companiilor în vederea pregătirii unor tranzacţii

EY România lansează un instrument care permite...

Autor: Roxana Rosu

03.11.2020, 11:40 854

EY România lansează un instrument de analiză sectorială cu ajutorul căruia poate fi estimată valoarea de piaţă a companiilor din 10 sectoare de pe piaţa din România, în condiţiile în care piaţa de fuziuni şi achiziţii dă semne de dezgheţ.

“Piaţa de fuziuni şi achiziţii începe să se dezgheţe treptat, ne aşteptăm să aibă loc tranzacţii şi, în acest context, companiile să îşi dorească o evaluare la zi a valorii lor de piaţă. Instrumentul dezvoltat de echipa EY oferă estimări utile atât investitorilor interesaţi, cât şi reprezentaţilor companiilor pentru dezvoltarea şi convertirea viziunii strategice ale acestora în planuri concrete.”, a declarat Florin Vasilică, Partener, Lider al departamentului de Strategie şi Tranzacţii, EY România

Instrumentul a fost dezvoltat de Echipa de evaluare, analiză economică şi modelare financiară (Valuation, Modeling and Economics - VME) din cadrul departamentului de Strategie şi Tranzacţii şi poate fi accesat pe siteul EY.

Iniţiativa „Perspective de Evaluare”/ “Valuation Insights” este dedicată investitorilor, antreprenorilor, participanţilor la piaţă în general, dar şi altor părţi interesate de valoarea relativă a companiilor din sectoare de bunuri de consum şi de larg consum, energie, servicii financiare, servicii medicale, produse industriale, tehnologia informaţiei, materii prime, proprietăţi imobiliare, servicii de telecomunicaţii şi utilităţi.   

Instrumentul oferă estimări despre evoluţia randamentului, dar şi despre valoarea relativă în 10 sectoare, pe baza datelor înregistrate începând cu 30 septembrie 2015 până în prezent. Randamentul fiecărui sector a fost estimat prin determinarea costului capitalului propriu (pentru sectorul de servicii financiare) şi al costului mediu ponderat al capitalului (pentru celelalte sectoare analizate).

Valoarea relativă a fiecăruia dintre sectoarele analizate a fost estimată prin cuantificarea multiplicatorilor financiari, care reprezintă indicatori de evaluare folosiţi pe scară largă pentru evaluarea companiilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO