Peste 7 milioane de cozonaci produc fabricile pentru sărbătorile pascale, la care se adaugă alte câteva sute de mii realizate în mici patiserii, cofetării şi în gospodăriile populaţiei, însă pe deoparte trendurile din social media şi pe de altă parte atenţia la cheltuieli şi întoarcerea la ingrediente naturale au schimbat modul în care acest desert ajunge să fie consumat.
„În ceea ce priveşte producţia de cozonaci industriali, cel mai mult se consumă în perioada sărbătorilor de iarnă, pentru că sunt mai multe zile de sărbători, sunt temperaturi mai mici decât de Paşte şi de obicei se consumă peste 7,5 milioane de cozonaci, atât intern, cât şi export. De paşte se consumă nu mai puţin de 7 milioane de cozonaci. Noi anul acesta preconizăm să fim ceva mai puţin decât anul trecut pentru că au crescut ceva costurile la producători“, a explicat Aurel Popescu, preşedintele ROMPAN – Patronatul Român din Industria de Morărit, Panificaţie şi Produse Făinoase, care explică faptul că principalii producători de cozonaci sunt industria, cofetăriile, patiseriile şi gospodăriile populaţiei.
Astfel, vânzările de cozonac trec de 8 milioane de bucăţi în perioada sărbătorilor pascale, dacă luăm în calcul şi patiseriile şi cofetăriile.