Companii

Falimentul uriaşului Thomas Cook are şi părţi bune: Vacanţele din 2020 vor fi cu 10% mai ieftine faţă de anul precedent

Falimentul uriaşului Thomas Cook are şi părţi bune:...

Autor: Teona Tomoiaga, Dorin Oancea, Mediafax

07.02.2020, 14:02 253

Vacanţele la litoralul Mării Negre vor fi cu până la 10% mai ieftine decât cele din 2019, pe fondul falimentului cele mai vechi companii de turism din lume, Thomas Cook, arată o analiză a companiei Alpha PR.

Conform sursei citate, rămaşi fără turiştii vestici încă din vara anului trecut, hotelierii bulgari s-au adaptat cererii şi au scăzut preţurile pentru acest an.

În schimb, în ceea ce priveşte litoralul din România, ofertele mai mici se găsesc în extrasezon, în timp ce pentru ofertele din lunile de vară, românii vor trebui să plătească mai mult cu maximum 5%.

„Ofertele tip Early Booking au început sa pătrundă pe piaţa românească pe la mijlocul anilor 2000, întâi pentru destinaţiile clasice externe şi apoi pentru Litoralul românesc. De la an la an s-a mărit numărul hotelurilor şi destinaţiilor care intră în aceste programe, create pe baza unui parteneriat între hotelieri şi agenţiile de turism. De asemenea, reducerile au devenit din ce în ce mai flexibile şi de consistente, în funcţie de perioadă. Şi în acest an, atât pentru Grecia, cât şi pentru Litoralul românesc sau alte destinaţii, am observat o îmbunătăţire a ofertelor tip Early Booking, în sensul că perioada de ofertare poate fi mai mare pentru unele hoteluri, iar reducerile mai consistente, în funcţie de perioada rezervării dar şi de perioada sejurului. Mai amintesc că la ora actuală multe oferte tip Early Booking se lansează încă din toamna anului precedent, ceva de neimaginat acum 10 sau chiar 5 ani”, a declarat consultantul în turism Traian Bădulescu, potrivit sursei citate.

Ofertele din România nu au înregistrat scăderile de preţ de care se bucură turiştii care merg în Bulgaria dintr-un singur motiv: voucherele de vacanţă.

„Tichetele de vacanţă încă au o mare influenţă asupra preţurilor de achiziţie a unei vacanţe în România şi din acest motiv, hotelierii noştri încă ţin la preţ. Cu toate acestea, şi la noi puteţi găsi vacanţe ieftine în sezonul estival, dar va trebui să căutaţi ceva mai mult pentru ele. Mai mult, Bulgaria a pierdut un important segment de piaţă, pe care se baza destul de mult, iar acum, vor trebui să îşi refacă strategiile şi să-i aibă clienţi principali pe români care nu au nici aceleaşi resurse financiare ca vesticii”, a declarat Paul Barbu, consultant.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO