Companii

Familia Antonescu îşi face al doilea hotel în Capitală în zona Dorobanţi

Familia Antonescu îşi face al doilea hotel în Capitală în zona Dorobanţi
31.08.2010, 23:44 1878

Familia Antonescu, care controlează agenţia de turism MarshalTurism şi un hotel cu acelaşi nume în Capitală, va investi câtevamilioane de euro în construcţia unui nou hotel de patru stele, cu60 de camere, amplasat în zona Dorobanţi.

"Proiectul a cărui construcţie a demarat la începutul acestui anva fi finalizat în primăvara anului 2011, potrivit estimărilornoastre. Decizia realizării acestui hotel a fost luată în contextulîn care preţul materialelor de construcţii şi costul cu forţa demuncă sunt mai mici în această perioadă", a declarat Ana MariaMoanţă, directorul de marketing al agenţiei de turism MarshalTurism. Ea nu a precizat valoarea exactă a investiţiei în noulhotel, însă, potrivit calculelor ZF ce iau în considerare un costde 80.000 de euro pe camera de patru stele, investiţia totală s-arputea ridica la 4,8 milioane de euro.

"Finanţarea acestei investiţii este asigurată din fondurileproprii ale proprietarului", a spus oficialul companiei. Noul hotelva opera trei restaurante, pe o piaţă aflată în scădere cu 30% anultrecut.

În prezent de administrarea agenţiei de turism şi a hoteluluiMarshal de 30 de camere se ocupă Marius Daniel Antonescu, fiul luiIon Antonescu.

Agenţia de turism Marshal Turism a fost înfiinţată în 1992 decătre Ion Antonescu, care a intrat şi în industria hotelieră în2007, în urma unei investiţii de 2,5 milioane de euro într-un hotelde patru stele cu o capacitate de 30 de camere şi un restaurant.Hotelul a operat la un grad de ocupare de 70% anul acesta, tarifulpe noaptea de cazare fiind de 59 de euro la recepţie, potrivitoficialului companiei.

Cele două businessuri au generat anul trecut o cifră de afaceride 15,7 milioane de euro şi un profit de circa 173.000 de euro,potrivit datelor de la Registrul Comerţului.

În primul semestru al anului, veniturile agenţiei de turismMarshal, în care lucrează 40 de oameni, s-au redus cu 10%, potrivitoficialilor companiei, care nu au precizat la ce nivel au ajunsacestea.

"Deşi ne aşteptam ca anul acesta să depăşim rezultatele de anultrecut, situaţia din prima parte a anului arată că înregistrăm oscădere. Bugetele de călătorie ale companiilor nu au crescut.Singurii clienţi corporate care continuă să călătorească şi săsolicite evenimente sunt companiile din farma", a precizat Moanţă.Ea a mai spus că circa 70% din cifra de afaceri a agenţiei deturism este generată de segmentul corporate, restul de 30% fiindadus de cel de leisure. Directorul de marketing al companiei a maiprecizat că aproape jumătate din cifra de afaceri a companiei esteadusă de 40 mari clienţi companii, fără a le preciza numele.

"Anul acesta companiile au cerut mai puţine conferinţe,seminarii şi alte evenimente de business. Nu stăm mai bine decâtanul trecut, dar sper ca până la sfârşitul anului să egalăm cifrade afaceri din 2009".

Agenţia de turism Marshal Turism, care operează două agenţiiproprii în Bucureşti şi patru agenţii în franciză în ţară,concurează cu Happy Tour, Eximtur, Aerotravel, AccentTravel&Events şi altele.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO