Companii

Familia Guzu a incheiat un exit de 20 mil. euro din Fabryo

Familia Guzu a incheiat un exit de 20 mil. euro din Fabryo
16.02.2009, 00:00 505

Guzu, care a infiintat in 1994 afacerea cu lacuri si vopsele Guzu Chim (actuala Fabryo Corporation), a semnat astfel exitul de 20 mil. euro din acest business. Omul de afaceri a vandut participatia de 15% din Fabryo la schimb cu detinerea Oresa de 49% la producatorul de profile metalice si adezivi Bau Profil, unde omul de afaceri detinea participatia majoritara de 51%.

"Am decis la sfarsitul anului trecut sa vand si participatia de 15%, avand in vedere perioada economica tulbure in care ne aflam, pentru a putea sa administram mai bine afacerile pe care le avem din pozitia de actionari majoritari. Astfel, avand in vedere scaderea pietei constructiilor, putem lua deciziile mult mai rapid si voi putea sa ma concentrez pe afacerea Bau Profil", a declarat pentru ZF Daniel Guzu, care evalueaza exitul din afacerea Fabryo la circa 20 mil. euro.
Oresa Ventures a intrat in actionariatul Fabryo in 2006 prin preluarea unui pachet de 49%, in urma unei tranzactii evaluate la circa 9 mil. euro. Ulterior, in primavara lui 2008, familia Guzu a mai vandut o participatie de 36%, pentru circa 12 mil. euro. "Pentru Fabryo urmeaza o perioada cu oportunitati importante de consolidare a pozitiei pe piata vopselelor decorative. Aceste oportunitati vor necesita mai mult focus si resurse din partea noastra si a managementului companiei", a spus Laurentiu Ispir, investment director al Oresa Ventures.
Banii obtinuti din vanzarea afacerii Fabryo au fost investiti de Daniel Guzu in afacerea Bau Profil, in imobiliare si in productia de vin si de fructe in zona Vrancei.
Bau Profil, care detine brandul Duraziv, a inceput recent productia de adezivi pentru constructii, in urma unei investitii de 5 mil. euro intr-o fabrica cu o capacitate de peste 300.000 de tone pe an.
"Am investit in mai multe proiecte de mici dimensiuni in imobiliare, blocuri si case la munte, la care voi prelungi termenul de finalizare pentru anul viitor. Fabrica de adezivi a devenit operationala in urma cu doua saptamani si anul acesta ma voi concentra pe calibrarea businessului si pe promovarea brandului de adezivi Duraziv", afirma Guzu.
Fabryo a avut in 2007 o cifra de afaceri de 42 mil. euro, iar estimarile initiale pentru 2008 indicau un avans de 30%. Compania nu a anuntat rezultatele din 2008, raportand doar, la noua luni, o crestere a afacerilor de circa 21%.
Principalul motor de crestere al vanzarilor Fabryo anul trecut a fost vopseaua super-lavabila Savana cu teflon, care a crescut in primele noua luni cu 58% fata de perioada similara din 2007, situatie care a condus la dublarea cotei de piata intr-un an, potrivit unor informatii anterioare oferite de Aliz Kosza, directorul executiv al producatorului de vopsele. Celelalte marci ale Fabryo, Innenweiss si Rost Satin au realizat vanzari in crestere cu 7,4%, respectiv 26,4%, potrivit unui studiu MEMRB, citat de companie.
Oresa Ventures este o companie suedeza de investitii, care activeaza in Europa Centrala si de Est din 1995. Fondul a investit pana in prezent peste 150 de milioane de euro in mai mult de 20 de companii.
 
Cum a preluat Oresa controlul Fabryo
  • Oresa Ventures a intrat in actionariatul Fabryo in 2006 prin preluarea unui pachet de 49%, in urma unei tranzactii evaluate la circa 9 mil. euro. La acea vreme compania era evaluata la 18 mil. euro.
  • In primavara lui 2008, familia Guzu a mai vandut o participatie de 36%, pentru circa 12 mil. euro, tranzactie care a ridicat valoarea companiei la circa 33 mil. euro.
  • Recent, Oresa a preluat participatia de 15% la schimb cu detinerea Oresa de 49% la producatorul de profile metalice si adezivi Bau Profil, estimata la circa 4 mil. euro, valoarea companiei fiind de circa 30 mil. euro.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO