Gigantul a depăşit anul trecut pentru prima dată pragul de 100 mld. euro afaceri.
Piaţa din România a contribuit cu circa 4% la cifra de afaceri totală a grupului în condiţiile în care Kaufland a ajuns anul trecut la 11 miliarde de lei (2,4 mld. euro), iar Lidl s-a apropiat de 8 miliarde de lei (1,7 mld. euro), conform estimărilor ZF.
Din calculele ZF, familia Schwarz, care deţine Kaufland şi Lidl, a ajuns la o cotă de piaţă de peste 20% în comerţul alimentar din România.
În 2008, ultimul an de boom economic, nemţii aveau o cotă de piaţă de doar 5,7%. Atunci Lidl încă nu intrase pe piaţă, iar Kaufland nu era încă lider.
Nemţii au venit iniţial cu Kaufland în 2005, iar şase ani mai târziu au adus şi lanţul de discount Lidl.
La nivel mondial Lidl are 12.100 de magazine pe 30 de pieţe, iar doar anul trecut au fost inaugurate 400 de unităţi.